Minigolfpelin kehitys Unity-pelimoottorilla
Lavander, Jere (2024)
Lavander, Jere
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235365
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235365
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja kehittää minigolfpeli Unity-pelimoottorilla. Idea opinnäytetyöhön syntyi omasta mielenkiinnostani pelikehitykseen ja pelialaa kohtaan. Erityisenä tavoitteena projektissa oli luoda pelin prototyyppi, joka olisi mahdollisimman hyvä ja skaalautuva pohja pelin jatkokehitystä ajatellen.
Pelin prototyyppi kehitettiin Unity-ympäristössä ja pelin ohjelmointi suoritettiin C#-ohjelmointikielellä Visual Studiossa. Projekti suunniteltiin ja toteutettiin modulaariseksi kokonaisuudeksi, mikä mahdollistaa toisistaan riippumattoman pelin eri osa-alueiden jatkokehittämisen.
Projektille asetetut tavoitteet saavutettiin, ja pelin prototyypistä tuli toimiva ja skaalautuva pohja pelin jatkokehitystä ajatellen. Kokonaisuutena projekti tarjoaa hyvän perustan tulevalle jatkokehitykselle.
Pelin prototyyppi kehitettiin Unity-ympäristössä ja pelin ohjelmointi suoritettiin C#-ohjelmointikielellä Visual Studiossa. Projekti suunniteltiin ja toteutettiin modulaariseksi kokonaisuudeksi, mikä mahdollistaa toisistaan riippumattoman pelin eri osa-alueiden jatkokehittämisen.
Projektille asetetut tavoitteet saavutettiin, ja pelin prototyypistä tuli toimiva ja skaalautuva pohja pelin jatkokehitystä ajatellen. Kokonaisuutena projekti tarjoaa hyvän perustan tulevalle jatkokehitykselle.