Myyntitaitojen kehittäminen brand partnership managerin työssä
Yli-Talonen, Emilia (2024)
Yli-Talonen, Emilia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335601
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä analysoin Brand Partneship Managerin työtehtäviä levy-yhtiössä ja ammatillista kehittymistä myyntiosaamisen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää henkilökohtaista työelämän myyntiosaamista havainnoimalla työtehtäviä ja niissä esiintyviä myyntitilanteita. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin työelämän myyntiosaamista ja myyntiprosessia myyntitilanteiden kautta. Seurantajaksoa edeltävä tilanne kuvattiin analysoimalla sen hetkistä työtä, esittelemällä keskeiset sidosryhmät, myyntiosaaminen ja -tilanteet sekä tunnistamalla oma osaaminen ja kehityskohteet. Viikkoraporteissa analysoitiin seurannan kautta esiin nousseita teemoja: myyntitilanteita, vuorovaikutustaitoja sekä omaa kehitystä. Viikkoraportoinnin päätteeksi havaintojen pohjalta muodostettiin toimintasuunnitelma, jonka avulla tehdyt havainnot voidaan viedä käytäntöön. Opinnäytetyössä esiintyviä havaintoja voidaan soveltaa asiantuntijatehtävissä, joissa ollaan vuorovaikutuksessa eri sidosryhmien kanssa.