Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdytysprosessin toimivuus hotellin vastaanotossa: scandic kuopio ja scandic atlas

Turunen, Erika (2024)

Avaa tiedosto
Turunen_Erika.pdf (952.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Turunen, Erika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736726
Tiivistelmä
Perehdytysprosessi, ja sen toimivuus on tärkeä osa jokaista organisaatiota. Sen merkitys korostuu aina uuden työntekijän kohdalla, ja sillä on suuri vaikutus sekä työnantajaan, että työntekijään. Perehdytyksen tulee olla laadukasta ja jatkuvaa läpi työntekijän uran. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuinka toimivana perehdytysprosessia pidetään Scandic Kuopio ja Scandic Atlas hotelliklusterissa. Opinnäytetyön pohjalta tavoitteena oli myös kehittää prosessia tulevaisuudessa.

Perehdytysprosessin toimivuutta selvitettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Tietoa kerättiin kyselylomakkeen avulla, kummankin hotellin vastaanoton työntekijöiltä. Kysely lähetettiin yhteensä 20 hengelle. Kysely toteutettiin täysin anonyymina, hyödyntäen Webropol-kyselytyökalua. Kysely oli auki vastaajille 12 päivää. Kysely suunniteltiin teoreettisen viitekehyksen ja toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys sisältää osia perehdytyksen eri osa-alueista.

Kyselyyn tuli vastauksia 14. Vastaajamäärä oli pieni, mutta tämä oli tiedossa jo ennen kyselyn suunnittelua. Vastauksia analysoitiin teoreettiseen viitekehykseen peilaten ja kuvia hyödyntäen. Vastauksista kävi ilmi, että perehdytysprosessissa on paljon hyvää, mutta kehitettävääkin prosessista löytyy. Erityisesti vastauksissa nousi esiin, että perehdytykseen käytetty aika, sekä perehdytyksen laatu kaipaisivat kehitystä. Kyselyn avoimiin vastauksiin saatiin myös paljon palautetta, joten perehdytysprosessin toimivuus kiinnostaa työntekijöitä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste