Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintayksikön asiakaspolun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin : case: Azets Insight Oy

Tuupainen, Eliisa (2024)

 
Avaa tiedosto
Tuupainen_Eliisa.pdf (2.912Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tuupainen, Eliisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736549
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli kuvata Azets Insight Oy:n Accounting-liiketoimintayksikön asiakaspolku jatkuvien palveluiden osalta sekä ymmärtää arvon muodostumisen tekijät ja kipukohdat asiakaspolun varrella. Lisäksi tavoitteena oli esittää kehitysehdotuksia asiakaspolun vaiheisiin ja palvelukokemuksen parantamiseksi.

Kehittämistehtävän tietoperusta nojasi arvoon sekä sen muodostumiseen, palvelulogiikoihin ja asiakaskokemukseen. Lähestymistapoina olivat palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen, jotka mahdollistivat asiakkaiden sekä asiakasvastaavien äänen esiin saamisen ja vuoropuhelun. Kehittämistyön prosessi toteutettiin Design Councilin tuplatimanttimallin neljän vaiheen mukaisesti. Tutki-vaiheen tiedonkeruu toteutettiin asiakasvastaavien työpajan, NPS-kyselyiden analysoinnin sekä asiakashaastatteluiden avulla.

Kehittämistyön tuloksena muodostettiin visualisointi asiakaspolusta, asiakaspersoonista sekä kehittämisehdotukset asiakaskokemuksen kasvattamiseksi. Tutkimuksellisen kehittämistyön tulokset osoittavat, että Accounting-yksikön asiakaspolulla voidaan asiakaskokemusta parantaa erityisesti käyttöönottovaiheessa ja asiakkuuden aikana johdonmukaisemmalla ja tehokkaammalla asiakkuuden johtamisella. Keskeisinä kehitystoimenpiteinä suositeltiin tiedonhallinnan parantamista ja asiakkuuden omistajuuden selkiyttämistä. Tiedon keskittämisen ja tehokkaamman jakamisen avulla asiakaspalvelun jatkuvuus ja laatu voidaan turvata eri yksiköissä ja tiimeissä. Opinnäytetyön johtopäätöksinä esitetään, että yhtenäiset tiedonhallintaprosessit ja asiakaspolun selkeät vastuunjakomallit voivat tukea asiakastyytyväisyyden ja sitoutumisen kasvattamista.

Asiasanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, arvonluonti, palvelumuotoilu, asiakaspersoonat
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste