Sosiaalisen median sisältösuunnitelma
Dietrich, William (2024)
Dietrich, William
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937657
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937657
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median käyttöä yrityksen markkinointikampanjassa. Työn tavoitteena oli tarkastella sosiaalisen median mahdollisuuksia ja sen roolia sisällöntuotannossa yrityksen tavoitteiden mukaisesti.
Työssä annetaan ohjeita toimivaan sosiaalisen median kampanjointiin sisällöntuotannon kautta. Käydään läpi tapoja, joilla yritys pystyy luomaan strategisia ja kohdennettuja kampanjoita annetun tavoitteen näkökulmasta. Työ tarjoaa tapoja, joilla yritykset voivat parantaa omaa asiakaslähtöistä kampanjointiaan ja markkinointitavoitteita.
Työn käytännön osuudessa esitellään case-tapauksina kolmea ostajapersoonaa puhuttelevaa sisältösuunnitelmaa. Jokaiselle ostajapersoonalle luotiin viikoittainen tavoite, sekä työkalut niiden saavuttamiseen. Tavoite oli luoda yrityksen rahallisen tuloksen nousua verkkokaupan myyntimäärän kasvattamisella.
Työssä annetaan ohjeita toimivaan sosiaalisen median kampanjointiin sisällöntuotannon kautta. Käydään läpi tapoja, joilla yritys pystyy luomaan strategisia ja kohdennettuja kampanjoita annetun tavoitteen näkökulmasta. Työ tarjoaa tapoja, joilla yritykset voivat parantaa omaa asiakaslähtöistä kampanjointiaan ja markkinointitavoitteita.
Työn käytännön osuudessa esitellään case-tapauksina kolmea ostajapersoonaa puhuttelevaa sisältösuunnitelmaa. Jokaiselle ostajapersoonalle luotiin viikoittainen tavoite, sekä työkalut niiden saavuttamiseen. Tavoite oli luoda yrityksen rahallisen tuloksen nousua verkkokaupan myyntimäärän kasvattamisella.