Volvo Personal Service
Tuomaranta, Petteri (2024)
Tuomaranta, Petteri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122138027
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122138027
Tiivistelmä
VPS on Volvon kehittämä huoltamokonsepti, joka on käytössä jokaisessa Volvon merkkiliikkeessä ympäri maailmaa. Konsepti on kehitetty palvelemaan asiakkaita entistä paremmin ja tekemään autohuollon ja korjaustoimenpiteet mahdollisimman nopeasti ja ammattitaidolla. Konseptissa on pyritty keskittymään erityisesti asiakkaaseen ja hänen saamaansa palveluun. Korjaamon miljöö ja asiakastilat ovat pyritty tekemään mahdollisimman asiakas keskeisiksi.
Työn tarkoituksena oli paneutua VPS menetelmään ja tutkia mitä kaikkea se pitää sisällään. Työssä käydään läpi niin korjaamorakenne, mitä tehtäviä kenellekin kuuluu, millainen asiakasprosessi on lähtien ensi kohtaamisesta ja päättyen avainten luovutukseen. Lisäksi työssä pohditaan 5S menetelmää ja sen roolia VPS konseptissa.
Työn tuloksena esitettiin muutamia ongelmakohtia, joita VPS-menetelmässä työn toimeksiantajalla Keskusautohalli Oy:ssä ilmenee. Tämän lisäksi työssä on esitetty muutamia parannus ehdotuksia löydettyihin ongelmakohtiin. Näiden parannusehdotuksien tarkoituksena on mahdollistaa työnteosta Keskusautohallilla tehokkaampaa sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä.
Työn tarkoituksena oli paneutua VPS menetelmään ja tutkia mitä kaikkea se pitää sisällään. Työssä käydään läpi niin korjaamorakenne, mitä tehtäviä kenellekin kuuluu, millainen asiakasprosessi on lähtien ensi kohtaamisesta ja päättyen avainten luovutukseen. Lisäksi työssä pohditaan 5S menetelmää ja sen roolia VPS konseptissa.
Työn tuloksena esitettiin muutamia ongelmakohtia, joita VPS-menetelmässä työn toimeksiantajalla Keskusautohalli Oy:ssä ilmenee. Tämän lisäksi työssä on esitetty muutamia parannus ehdotuksia löydettyihin ongelmakohtiin. Näiden parannusehdotuksien tarkoituksena on mahdollistaa työnteosta Keskusautohallilla tehokkaampaa sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä.