Markkinointisuunnitelma lounasravintolalle
Häkkinen, Sara (2024)
Häkkinen, Sara
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037927
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037927
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma lounasravintolalle. Yritys toimii lounasravintolan ohella kahvilana. Markkinointisuunnitelman laatiminen oli ajankohtaista yritykselle, sillä yrityksellä ei ollut aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa. Tavoitteena oli luoda erilaisia tapoja yrityksen näkyvyyden sekä tunnettavuuden lisäämiseen.
Teoreettinen viitekehys koostui markkinoinnista yleisesti ja siinä perehdyttiin erityisesti digi- ja somemarkkinointiin. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinoinnin erilaisia analyysejä, mainontaa sekä markkinointi kanavia.
Toiminnallisessa osiossa on laadittu markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma on laadittu yrityksen tarpeisiin ja toiveisiin perustuen. Markkinointisuunnitelmaa laadittaessa hyödynnettiin SWOT- ja kilpailija-analyysejä.
Markkinointisuunnitelmasta tehtiin selkeä ja yksinkertainen, jotta sitä on helppo muokata yrityksen kasvaessa ja kehittyessä. Suunnitelma koettiin hyödylliseksi yritykselle.
Teoreettinen viitekehys koostui markkinoinnista yleisesti ja siinä perehdyttiin erityisesti digi- ja somemarkkinointiin. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinoinnin erilaisia analyysejä, mainontaa sekä markkinointi kanavia.
Toiminnallisessa osiossa on laadittu markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma on laadittu yrityksen tarpeisiin ja toiveisiin perustuen. Markkinointisuunnitelmaa laadittaessa hyödynnettiin SWOT- ja kilpailija-analyysejä.
Markkinointisuunnitelmasta tehtiin selkeä ja yksinkertainen, jotta sitä on helppo muokata yrityksen kasvaessa ja kehittyessä. Suunnitelma koettiin hyödylliseksi yritykselle.