Talent Sourcing -vaiheen tehostaminen suorahaussa
Aarnikka, Joona (2024)
Aarnikka, Joona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122838158
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122838158
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin Talent Sourcing -prosessin kehittämistä suorahaussa autoetnografisen menetelmän avulla. Tavoitteena oli tunnistaa tehokkaita toimintamalleja ja menetelmiä, jotka parantavat operatiivista toimintaa ja tarjoavat asiakkaille kustannustehokkaampia ratkaisuja. Lisäksi tavoitteena oli oman rekrytointiammatillisen osaamisen kehittäminen. Erityisesti opinnäytetyössä keskityttiin LinkedIn-alustan hyödyntämiseen passiivisten asiantuntijoiden tunnistamisessa ja houkuttelussa.
Työ toteutettiin syksyllä 2024 päiväkirjamuotoisena autoetnografiana, jossa päivittäistä työtä reflektoitiin kahdeksan viikon ajan. Havainnot yhdistettiin teoreettisiin näkökulmiin, kuten asiakaslähtöisiin toimintamalleihin, datan hyödyntämiseen ja analytiikan käyttöön. Opinnäytetyö sisälsi viikoittaisia arviointeja, joiden perusteella tunnistettiin kehityskohteita ja uusia toimintatapoja.
Opinnäytetyön tuloksena kehitettiin käytännönläheisiä ratkaisuja. Lisäksi havaittiin, että ennakoiva asiakasyhteistyö parantaa rekrytointiprosessin sujuvuutta. Kehittämisehdotuksissa korostettiin analytiikkatyökalujen käytön syventämistä, työn tehostamista eri menetelmillä sekä asiakaslähtöisten toimintamallien vahvistamista. Työ korosti suunnitelmallisuuden, jatkuvan oppimisen ja asiakaslähtöisyyden merkitystä rekrytointityössä. Ehdotukset voivat tukea rekrytointialan yrityksiä, jotka haluavat tehostaa Talent Sourcing -prosessiaan ja parantaa asiakaskokemusta.
Työ toteutettiin syksyllä 2024 päiväkirjamuotoisena autoetnografiana, jossa päivittäistä työtä reflektoitiin kahdeksan viikon ajan. Havainnot yhdistettiin teoreettisiin näkökulmiin, kuten asiakaslähtöisiin toimintamalleihin, datan hyödyntämiseen ja analytiikan käyttöön. Opinnäytetyö sisälsi viikoittaisia arviointeja, joiden perusteella tunnistettiin kehityskohteita ja uusia toimintatapoja.
Opinnäytetyön tuloksena kehitettiin käytännönläheisiä ratkaisuja. Lisäksi havaittiin, että ennakoiva asiakasyhteistyö parantaa rekrytointiprosessin sujuvuutta. Kehittämisehdotuksissa korostettiin analytiikkatyökalujen käytön syventämistä, työn tehostamista eri menetelmillä sekä asiakaslähtöisten toimintamallien vahvistamista. Työ korosti suunnitelmallisuuden, jatkuvan oppimisen ja asiakaslähtöisyyden merkitystä rekrytointityössä. Ehdotukset voivat tukea rekrytointialan yrityksiä, jotka haluavat tehostaa Talent Sourcing -prosessiaan ja parantaa asiakaskokemusta.