Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma vakuutusedustajalle

Tahvanainen, Eerik (2024)

Avaa tiedosto
Tahvanainen_Eerik.pdf (373.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tahvanainen, Eerik
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502193098
Tiivistelmä
Tämän opinnäyteyön tavoitteena oli luoda digitaalinen markkinointisuunnitelma vakuutusedustajalle, sillä tarkoitukseni on käyttää sitä oman liiketoiminnan markkinoinnissa. Toimin itse työn toimeksiantajana.

Toteutin työni hyödyntäen digitaalisen markkinoinnin suunnittelun SOSTAC-mallia. Ensin kävin läpi vakuutusalan markkinointia ja sen erityispiirteitä. Tämän jälkeen edettiin SOSTAC-mallin mukaan eli käsittelin lähtötilanneanalyysin, tavoitteet, strategian, taktiikat, toimenpiteet sekä hallinnan.

Teoreettinen viitekehys muodostui markkinoinnin, henkilöbrändäyksen sekä digitaalisen markkinoinnin teoksia, artikkeleista ja opinnäytetyöstä. Tietoperustana käytin henkilöbrändäyksen periaatteita sekä digitaalisen markkinoinnin malleja, kuten SOSTAC-malli, SMART-malli, 5S-malli, MRACE-malli sekä STP-malli.

Työ toteutettiin laadullisena toimintatutkimuksena, jossa käytettiin aineiston keruumenetelminä haastattelua, kyselyä, verkkotutkimusta sekä olemassa olevan datan käyttöä. Vakuutusedustajan haastattelun sekä ostokäyttäytymistä tutkivan kyselyn avulla saatiin uusia näkökulmia työhön teorian tueksi.

Markkinointisuunnitelmassa päädyttiin käyttämään markkinointikanavina Facebookia ja Instagramia. Toimenpiteeksi valittiin maksettu sisältömarkkinointi, koska sillä saadaan tuotettua asiakkaalle eniten lisäarvoa.

Johtopäätöksenä opinnäytetyöstä voidaan sanoa, että markkinoijan tulee ymmärtää asiakkaiden sekä kohderyhmien toimintaa, ostoprosessit sekä käytössä olevat kanavat. Näiden perusteella markkinointi voidaan kohdistaa oikeille asiakasryhmille oikeissa kanavissa. Markkinoijan pitää rohkeasti kokeilla uutta sekä analysoida ja kehittää omaa toimintaa. Kehitysehdotuksena työhön olisi voinut tehdä markkinointikokeiluja ja analysoida niistä saatua dataa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste