Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The elements that drive growth and success in a startup : company case Supercell

Mouhou, Alexandra (2024)

 
Avaa tiedosto
Mouhou_Alexandra.pdf (975.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Mouhou, Alexandra
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503103939
Tiivistelmä
In today’s world, the Nordics as a region account for the most startups unicorns per capita. The Nordic startup ecosystem leads to high results and the Nordics have generated the highest number of unicorns per capita in the world outside of Sillicon Valley (innovationlabasia.dk). The gaming industry is a significant industry, with nearly 500 gaming companies operating in Nordic countries today. (www.win.gg)

According to a study made by Neogames and Suomen Pelinkehittäjät Ry., the games industry is the most significant cultural export product of Finland. (Neogames & Suomen Pelinkehittäjät Ry. 2010)

Supercell is regarded as one of the succesful companies to bring succeesful games titles to the market. In this thesis, Supercell is used as a case company is due to their outstanding performance in growing from zero net worth in 3 years to 3 billion. (www.wsj.com).

My unique contribution in this thesis, is to define success by two elements and uniquely focus on two factors: Business strategy and people and give a concise literature as to why and how success is achievable by the latter.

The purpose of this thesis is to give insights and clear methods on how Supercell was able to scale up as a company, from a perspective of entering new markets and gaining competitive advantage which would serve to provide a relevant guide on how any startup can implement the elements that drive growth and profitability into their business strategy.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste