Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Pohjolan Osuuspankin päivittäispalveluissa vasta asioineiden asiakkaiden asiakastyytyväisyys

Purola, Pinja (2025)

 
Avaa tiedosto
Pinja Purola.pdf (1.142Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Purola, Pinja
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504075847
Tiivistelmä
Nykyisessä kilpailuympäristössä asiakaskokemus on keskeinen tekijä yritysten
menestykselle. Pankkiala, kuten muutkin palvelualat, joutuu jatkuvasti mukautu-
maan asiakkaiden muuttuviin odotuksiin, sillä asiakastyytyväisyys on suoraan yh-
teydessä yrityksen kilpailukykyyn ja pitkäaikaiseen menestykseen. Tyytyväiset
asiakkaat eivät ainoastaan pysy uskollisina, vaan myös suosittelevat palvelua
muille, mikä vahvistaa yrityksen asemaa markkinoilla. Opinnäytetyön tavoitteena
oli tutkia, miten Pohjolan Osuuspankin asiakkaat kokevat asiakaspalvelun suju-
vuuden, nopeuden ja joustavuuden. Lisäksi tutkitaan, mitkä tekijät tukevat tai es-
tävät asiakaspalvelun tehokkuutta sekä millaisia konkreettisia kehitystoimenpi-
teitä tarvitaan asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui asiakaspalvelusta, asiakassuh-
teesta ja asiakkaan kokemasta arvosta, palvelun laadusta ja sisäisestä viestin-
nästä. Lisäksi käsiteltiin asiakaskokemusta sekä asiakastyytyväisyyttä. Lähteinä
käytettiin fyysisiä sekä sähköisiä kirjoja, verkkolähteitä sekä asiantuntijalähteitä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin sekä laadullista että määrällistä tutkimusta. Ai-
neisto kerättiin kyselyllä ja kyselyn avoimet kysymykset analysoitiin teoriaohjaa-
valla sisällönanalyysillä. Suljetut kysymykset analysoitiin tilastollisesti ja esitettiin
graafisin kuvioin. Tutkimuksen tavoitteen näkökulmasta tärkeimmäksi nähdyt ky-
symykset ristiintaulukointiin. Kyselyn tarkoituksena oli kerätä asiakkaiden koke-
muksia Pohjolan Osuuspankin asiakaspalvelusta ja antaa arvokasta asiakasläh-
töistä tietoa, jonka pohjalta Pohjolan Osuuspankki voi kehittää asiakaspalveluaan
sekä parantaa asiakaskokemusta entistä kilpailukykyisemmäksi.
Tuloksien perusteella asiakkaat ovat pääosin hyvin tyytyväisiä Pohjolan Osuus-
pankin asiakaspalveluun ja suurin osa on valmiita suosittelemaan pankkia muil-
lekin. Tuloksista nousi esille tärkeitä kehityskohteita, joiden avulla sujuvuutta, no-
peutta sekä joustavuutta voidaan parantaa entisestään. Mielenkiintoisia jatkotut-
kimusaiheita nousi useampi, kuten sisäisen viestinnän heijastuminen asiakastyy-
tyväisyyteen sekä -kokemukseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste