Asiakaskokemuksen kehittämisen avaintekijät: Doorway Finland Oy:n B2B-asiakkuudet huoltopalvelussa
Poutiainen, Alina (2025)
Poutiainen, Alina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504287970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504287970
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia ja parantaa Doorway Finland Oy:n nosto-ovihuollon asiakaskokemusta B2B-asiakkaiden näkökulmasta. Asiakaspalautteen keruu on keskeinen osa tätä prosessia, sillä se tarjoaa arvokasta tietoa asiakkaiden tarpeista ja odotuksista. Tämän tutkimuksen avulla Doorway Finland Oy voi kehittää palveluitaan ja nostaa asiakastyytyväisyyttä, mikä puolestaan tukee liiketoiminnan kasvua ja kilpailukykyä.
Tutkimuksessa käytetään sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia menetelmiä. Kvantitatiivinen lähestymistapa mahdollistaa suurten asiakasmäärien palautteen keräämisen strukturoitujen kyselylomakkeiden avulla, mikä tuottaa tilastollista tietoa asiakastyytyväisyydestä ja kokemuksista. Kvalitatiivinen menetelmä syventää ymmärrystä asiakkaiden kokemuksista ja tarpeista järjestämällä haastatteluja ja fokusryhmiä, joissa asiakkaat voivat vapaasti jakaa ajatuksiaan. Näiden menetelmien yhdistelmä tarjoaa kattavan kuvan asiakaskokemuksesta ja auttaa Doorway Finland Oy:tä kehittämään palveluitaan asiakaslähtöisesti.
Tutkimuksessa käytetään sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia menetelmiä. Kvantitatiivinen lähestymistapa mahdollistaa suurten asiakasmäärien palautteen keräämisen strukturoitujen kyselylomakkeiden avulla, mikä tuottaa tilastollista tietoa asiakastyytyväisyydestä ja kokemuksista. Kvalitatiivinen menetelmä syventää ymmärrystä asiakkaiden kokemuksista ja tarpeista järjestämällä haastatteluja ja fokusryhmiä, joissa asiakkaat voivat vapaasti jakaa ajatuksiaan. Näiden menetelmien yhdistelmä tarjoaa kattavan kuvan asiakaskokemuksesta ja auttaa Doorway Finland Oy:tä kehittämään palveluitaan asiakaslähtöisesti.