Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Pienyritysten asiakastyytyväisyyden parantaminen Salesforce CRM-järjestelmän avulla

Lintunen, Briina (2025)

Avaa tiedosto
Lintunen_Briina.pdf (1.177Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lintunen, Briina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504288028
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää laajalti asiakkuudenhallintaa ja markkinoinnin kohdistamista Salesforce CRM-järjestelmän avulla eri asiakasryhmille. Opinnäytetyössä käsiteltiin asiakkuudenhallinta ja markkinoinnin kohdistamista eri asiakasryhmiin. Opinnäytetyö kohdistettiin pienyrityksille, jotka haluavat kehittää asiakkuudenhallintaa, tehostaa markkinointia ja parantaa asiakaspalvelua.

Opinnäytetyössä tuotiin esille myös asiakashoitomallien sekä asiakaslojaliteetin merkitystä pienyrityksen liiketoimintaan. Työssä käsiteltiin asiakkuuden elinkaariarvoa ja tuotiin esille markkinoin näkökulma sekä tutustuttiin CRMjärjestelmän käyttöön. Lopuksi tehtiin ohje pienyritykselle Salesforce CRMasiakkuudenhallintajärjestelmän demoversiolla. Tuloksena on kokonaisuudessaan asiakkuudenhallinnan informatiivinen ohje pienyrityksille. Opinnäytetyössä tuotiin esiin pienyritykselle arvokkaita vinkkejä asiakkuudenhallintaan sekä markkinointiin.

Pienyritykset, joilla on pysyviä vakioasiakkaita ja haluavat keskittyä asiakkuuksien hallinointiin, hyötyvät opinnäytetyöstä eniten. Opinnäytetyössä tekijä pohti järjestelmän käyttöä, sen etuja ja kulmakiviä Salesforcen entisenä loppukäyttäjänä. Pienyrityksien lisäksi opinnäytetyössä esitetty tietopohja pätevät myös suurempiin yrityksiin. Opinnäytetyötä voidaan siten pitää yleispätevänä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste