Yrityksen verkkosivujen visuaalisen ilmeen ja äänensävyn nykyaikaistaminen
Pulkkinen, Roosa (2025)
Pulkkinen, Roosa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050810105
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050810105
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tehdä Oskutuote Oy:n verkkosivuille brändiuudistus. Opinnäytetyössä tarkastellaan verkkosivujen äänensävyä, sisältöä, tarinallistamista, taittoa, visuaalisen ilmeen käyttöä sekä näiden merkitystä verkkosivuilla. Opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Sanna Lehikoisen kanssa, joka omassa opinnäytetyössään paneutuu syvemmin visuaaliseen ilmeeseen.
Opinnäytetyö on kehitystyö, joka perustuu yrityksen nykytilanteen kartoittamiseen, kohderyhmän määrittämiseen sekä kilpailija-analyysiin, jonka pohjalta opinnäytetyössä luodaan yritykselle uudenlainen verkkosivujen ilme, rakenne, äänensävy ja sisältö. Tämä opinnäytetyö paneutuu enemmän siihen, miten äänensävy, visuaaliset elementit ja sisältö luodaan sopimaan kohderyhmän tarpeisiin. Koska opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Lehikoisen kanssa, käytetään verkkosivujen suunnittelussa hänen uudistamaa visuaalista ilmettä, kuten värejä, typografiaa, sekä muita graafisia elementtejä.
Tavoitteena on luoda Oskutuote Oy:lle nykyaikaiset verkkosivut ulkonäöltään, rakenteeltaan ja sisällöltään, joissa on käytetty selkeää äänensävyä ja tarinallistamista, jotka auttavat vahvistamaan Oskutuotteen brändiä ja tavoittamaan kohderyhmän paremmin.
Opinnäytetyö on kehitystyö, joka perustuu yrityksen nykytilanteen kartoittamiseen, kohderyhmän määrittämiseen sekä kilpailija-analyysiin, jonka pohjalta opinnäytetyössä luodaan yritykselle uudenlainen verkkosivujen ilme, rakenne, äänensävy ja sisältö. Tämä opinnäytetyö paneutuu enemmän siihen, miten äänensävy, visuaaliset elementit ja sisältö luodaan sopimaan kohderyhmän tarpeisiin. Koska opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Lehikoisen kanssa, käytetään verkkosivujen suunnittelussa hänen uudistamaa visuaalista ilmettä, kuten värejä, typografiaa, sekä muita graafisia elementtejä.
Tavoitteena on luoda Oskutuote Oy:lle nykyaikaiset verkkosivut ulkonäöltään, rakenteeltaan ja sisällöltään, joissa on käytetty selkeää äänensävyä ja tarinallistamista, jotka auttavat vahvistamaan Oskutuotteen brändiä ja tavoittamaan kohderyhmän paremmin.