4dBarn Oy:n navettasuunnittelun valmennusasiakkaiden asiakaskokemukset ja -tyytyväisyys
Halonen, Jenna (2025)
Halonen, Jenna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052013416
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052013416
Tiivistelmä
Maidontuotanto on Suomessa kohdannut rakenteellisia muutoksia, jotka vaikuttavat tuotannon suunnitteluun ja kehittämistarpeisiin tilatasolla. Erityisesti uusien robottipihattojen suunnittelu korostuu, kun vanhoissa tuotantorakennuksissa ei pystytä huomioimaan eläinten hyvinvointia tai toiminnallisuutta samalla tavalla kuin uudemmissa. Tässä opinnäytetyössä selvitettiin oululaisen 4dBarn Oy:n navettasuunnittelun valmennuspalveluiden asiakaskokemuksia ja -tyytyväisyyttä.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada syvällistä asiakaspalautetta 4dBarnin tarjoamista palveluista, kuten eAkatemian verkkokursseista ja 4dBarn® Designed -valmennusohjelmasta. Tutkimus toteutettiin laadullisena puolistrukturoituna haastatteluna, aineisto kerättiin etähaastattelujen avulla. Haastatteluihin osallistui seitsemän 4dBarnin valmennukseen osallistunutta maitotilayrittäjää. Tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle syvällistä asiakaspalautetta palveluiden kehittämisen tueksi. Haastattelu toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluna, jossa runkona toimi etukäteen luotu haastattelupohja, joka sisälsi sekä Likert-asteikollisia että avoimia kysymyksiä. Haastatteluiden tulosten analysoinnissa ja visualisoinnissa hyödynnettiin Webropol-ohjelmaa.
Tulosten perusteella asiakkaat kokivat valmennuspalvelut kokonaisuudessaan hyödyllisiksi ja hyvin suunnitelluiksi. eAkatemian verkkokurssit saivat kiitosta selkeästä rakenteesta ja käytännönläheisestä sisällöstä. 4dBarn® Designed -ohjelmassa korostuivat ohjaus, suunnitelmallisuus ja asiantuntijoiden asiantuntemus, jotka koettiin arvokkaiksi investointiprosessin tukena. Asiakkaiden erilaiset lähtökohdat vaikuttivat kokemuksiin ja loivat jonkin verran hajontaa vastauksissa. Tutkimustulokset osoittavat, että valmennus tuki navettainvestoinnin suunnittelua. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että 4dBarnin palvelut vastaavat asiakkaidensa tarpeisiin hyvin. Opinnäytetyön toimeksiantaja voi tutkimustulosten avulla kehittää palveluitansa.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada syvällistä asiakaspalautetta 4dBarnin tarjoamista palveluista, kuten eAkatemian verkkokursseista ja 4dBarn® Designed -valmennusohjelmasta. Tutkimus toteutettiin laadullisena puolistrukturoituna haastatteluna, aineisto kerättiin etähaastattelujen avulla. Haastatteluihin osallistui seitsemän 4dBarnin valmennukseen osallistunutta maitotilayrittäjää. Tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle syvällistä asiakaspalautetta palveluiden kehittämisen tueksi. Haastattelu toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluna, jossa runkona toimi etukäteen luotu haastattelupohja, joka sisälsi sekä Likert-asteikollisia että avoimia kysymyksiä. Haastatteluiden tulosten analysoinnissa ja visualisoinnissa hyödynnettiin Webropol-ohjelmaa.
Tulosten perusteella asiakkaat kokivat valmennuspalvelut kokonaisuudessaan hyödyllisiksi ja hyvin suunnitelluiksi. eAkatemian verkkokurssit saivat kiitosta selkeästä rakenteesta ja käytännönläheisestä sisällöstä. 4dBarn® Designed -ohjelmassa korostuivat ohjaus, suunnitelmallisuus ja asiantuntijoiden asiantuntemus, jotka koettiin arvokkaiksi investointiprosessin tukena. Asiakkaiden erilaiset lähtökohdat vaikuttivat kokemuksiin ja loivat jonkin verran hajontaa vastauksissa. Tutkimustulokset osoittavat, että valmennus tuki navettainvestoinnin suunnittelua. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että 4dBarnin palvelut vastaavat asiakkaidensa tarpeisiin hyvin. Opinnäytetyön toimeksiantaja voi tutkimustulosten avulla kehittää palveluitansa.