Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Uusasiakashankinta LinkedInissä

Pyhältö, Senja (2025)

Avaa tiedosto
Pyhalto_Senja.pdf (1.194Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Pyhältö, Senja
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114132
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajan uusasiakashankintaa hyödyntämällä LinkedIn -alustaa. Tavoitteena oli luoda konkreettinen strategia ja toimintasuunnitelma, josta olisi hyötyä toimeksiantajalle ja jonka avulla toimeksiantaja voi tavoittaa mahdollisia uusia asiakkaita tehokkaasti. Opinnäytetyön toteutustapa oli toiminnallinen, ja se koostui opinnäytetyöraportista sekä kehittämistyönä tuotetusta LinkedIn-uusasiakashankinnan suunnitelmasta. Toimeksiantaja pysyi työssä nimettömänä, joten sitä kutsuttiin työssä nimellä yritys X.

Teoriaosuudessa käsiteltiin sosiaalisen median markkinointia, LinkedInin roolia yritysmarkkinoinnissa, sisältömarkkinoinnin periaatteita ja verkostoitumisen merkitystä uusasiakashankinnassa. Lisäksi tarkasteltiin asiantuntijabrändin rakentamista, viestinnän merkitystä ja asiakaslähtöisyyden vaatimuksia nykypäivän digitaalisessa toimintaympäristössä.

Tutkimusosuudessa analysoitiin toimeksiantajayrityksen LinkedIn-tiliä ja sen nykyistä verkostoa, minkä lisäksi benchmarkattiin kolmen valitun markkinointialan yrityksen LinkedIn-näkyvyyttä ja -toimintatapoja. Työssä arvioitiin myös LinkedIn-markkinoinnin mahdollisia riskejä ja haasteita. Näiden pohjalta laadittiin konkreettinen kehittämisehdotus ja toimintasuunnitelma, joka sisältää sisältöstrategian, käytännön vinkkejä verkoston laajentamiseen, julkaisutahdin suosituksia sekä mittaamisen ja seurannan keinoja.

Tuloksista ilmeni, että toimeksiantajan LinkedIn-viestinnästä puuttui selkeä suunnitelmallisuus, järjestelmällisyys ja aktiivisuus. Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt suunnitelma tarjoaa ohjeita uusasiakashankinnan tehostamiseen LinkedInissä. Toimeksiantaja oli erittäin tyytyväinen opinnäytetyöhön, joka tarjosi heille selkeän ja konkreettisen LinkedIn-pohjaisen uusasiakashankintastrategian. Työtä tullaan hyödyntämään osana päivittäistä myyntiä ja markkinointia sekä perehdytysmateriaalina uusille työntekijöille. Toimeksiantaja koki yhteistyön sujuvana ja lopputuloksen ylittäneen odotukset – työ oli sekä itsenäisesti että yhdessä toteutettuna huolellisesti tehty ja tarjosi realistisia, toteuttamiskelpoisia kehitysehdotuksia.

Opinnäytetyöni keskeisimmät tulokset ovat konkreettisia kehitysehdotuksia yritykselle, joiden avulla se voi tehostaa uusasiakashankintaansa LinkedInin kautta. Yrityksen tulisi kehittää profiiliaan, aktivoida työntekijöitä mukaan viestintään sekä julkaista säännöllisesti arvoa tuottavaa ja vaihtelevaa sisältöä. Sisältökalenterin ja ajastusten käyttö helpottaa julkaisujen suunnittelua. Lisäksi on tärkeää seurata ja analysoida tuloksia LinkedInin analytiikan avulla, jotta toimintaa voidaan jatkuvasti kehittää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste