Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintasuunnitelman luominen uudelle videotuotantoyritykselle : sosiaalisen median sisällöntuotannon toimintaympäristöt ja markkinat

Lairikko, Christian (2025)

 
Avaa tiedosto
Lairikko_Christian.pdf (757.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lairikko, Christian
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315203
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä rakennettiin omalle videotuotantoyritykselle asiakaslähtöinen liiketoimintasuunnitelma. Yritys on sosiaalisen median henkilöbrändi, joka tulee tuottamaan lyhytvideoita suomalaisille yrityksille ja yksityishenkilöille. Videosisältöjä tullaan julkaisemaan sekä asiakkaiden että yrityksen omille sosiaalisen median kanaville. Yrityksen sosiaalisen median kasvustrategia keskittyy orgaanisen markkinoinnin ja viihteen varaan.

Opinnäytetyössä käyn läpi liiketoimintasuunnitelman oleellisimpia sisältöjä. Tekstissä esittelen liiketoimintasuunnitelman yrityksen perustamisen vaiheita sekä yrityksen visuaalista ilmettä ja yrityskuvaa. Lisäksi käsittelen yritykselle määriteltyjä asiakkaita ja kohderyhmiä markkina-analyysin kautta. Viimeisessä luvussa on tutkittu sosiaalisen median viestinnän ja sisällöntuotannon toimintaympäristöjä. Lopuksi on käsitelty keskeisiä verkostoja ja sidosryhmiä sosiaalisen median sisällöntuotannolle.

Työn tavoitteena oli selvittää keinoja parantaa videotuotannon kannattavuutta suhteessa sosiaalisen median toimintaympäristöihin ja verkostoihin sekä millä keinoilla kannattaa lähteä rakentamaan sosiaalisen median brändiä. Tämän myötä yrityksen aloittaessa toimintansa, sen tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät, ja tiedot toimintaympäristöistä sekä verkostoista ovat ajan tasalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste