Pienyrityksen myynnin kehittäminen
Baker, Daniel (2025)
Baker, Daniel
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515807
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää pienen suomalaisen hevosalan perheyrityksen myynnin ja markkinoinnin nykytilanne sekä kehittämismahdollisuudet. Työ toteutettiin, koska yrityksellä oli tarve parantaa nykyistä toimintaansa sekä kasvattaa myyntitulostaan.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää ja aineisto kerättiin haastattelun avulla. Haastattelussa kartoitettiin yrityksen nykyisiä käytäntöjä ja tietämystä myynnin ja markkinoinnin osa-alueilla.
Tulosten perusteella voidaan päätellä, että yrityksen tulisi syventää ymmärrystään myynnistä ja markkinoinnista kokonaisvaltaisesti, kehittää johdonmukaista myyntiprosessia, rakentaa liidien hankintaa, parantaa verkkokauppaa myynnillisesti sekä laajentaa markkinointikeinoja. Työn tuloksista voidaan päätellä, että selkeät prosessit, myynnin ja markkinoinnin teoriaan tutustuminen ovat välttämättömiä yrityksen menestyksen kannalta.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää ja aineisto kerättiin haastattelun avulla. Haastattelussa kartoitettiin yrityksen nykyisiä käytäntöjä ja tietämystä myynnin ja markkinoinnin osa-alueilla.
Tulosten perusteella voidaan päätellä, että yrityksen tulisi syventää ymmärrystään myynnistä ja markkinoinnista kokonaisvaltaisesti, kehittää johdonmukaista myyntiprosessia, rakentaa liidien hankintaa, parantaa verkkokauppaa myynnillisesti sekä laajentaa markkinointikeinoja. Työn tuloksista voidaan päätellä, että selkeät prosessit, myynnin ja markkinoinnin teoriaan tutustuminen ovat välttämättömiä yrityksen menestyksen kannalta.