Sosiaalisen median markkinoinnin ohjeistus kirjastoille
Kajokallio, Kiia (2025)
Kajokallio, Kiia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052615893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052615893
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ohjeistus, mikä auttaa kehittämään kirjastojen sosiaalisen median markkinointia. Ohjeistuksessa otettiin huomioon kohderyhmän tarpeet, valitut kanavat ja sosiaalisen median markkinointiin liittyvät asiat. Opinnäytetyö toteutettiin toiminallisena opinnäytetyönä.
Työssä käytiin läpi kirjastojen tärkeyttä ja merkitystä sosiaalisessa mediassa, sosiaalisen median markkinoinnin haasteita, sosiaalisen median strategiaa ja erilaisia keinoja sosiaalisen median markkinointiin. Työssä perehdyttiin myös kolmeen valittuun sosiaalisen median kanavaan, kuten Facebook, Instagram ja TikTok.
Toiminnallisena osuutena luotiin ohjeistus, mikä sisältää tietoa kirjastoista sosiaalisessa mediassa, sosiaalisen median strategian, erilaisia vinkkejä julkaisujen luomiseen ja tietoa valituista sosiaalisen median kanavista. Ohjeistuksessa on otettu huomioon helppokäyttöisyys ja saavutettavuus.
Työssä käytiin läpi kirjastojen tärkeyttä ja merkitystä sosiaalisessa mediassa, sosiaalisen median markkinoinnin haasteita, sosiaalisen median strategiaa ja erilaisia keinoja sosiaalisen median markkinointiin. Työssä perehdyttiin myös kolmeen valittuun sosiaalisen median kanavaan, kuten Facebook, Instagram ja TikTok.
Toiminnallisena osuutena luotiin ohjeistus, mikä sisältää tietoa kirjastoista sosiaalisessa mediassa, sosiaalisen median strategian, erilaisia vinkkejä julkaisujen luomiseen ja tietoa valituista sosiaalisen median kanavista. Ohjeistuksessa on otettu huomioon helppokäyttöisyys ja saavutettavuus.