Strategic software product management : designing a template for product strategy and product roadmap
Aho, Jussi (2025)
Aho, Jussi
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315427
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315427
Tiivistelmä
Strategia on monimutkainen kokonaisuus. Monet yritykset joko epäonnistuvat strategian luomisessa tai sen mukauttamisessa muuttuvaan toimintaympäristöön. Ohjelmistokehityksessä toimiva tuotestrategia on keskiössä ja varmistaa, että tuote kehitetään käyttäjille, jotka saavat lisäarvoa tuotteesta. Yrityksen strategian ja tuotestrategian yhteys on erityisen tärkeä ja molemmat vaikuttavat toisiinsa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia uuden digitaalisen tuotteen tuotevision ja tuotestrategian luomista teoriaan pohjautuen ja tuotepäällikön roolin näkökulmasta. Työn tarkoituksena oli selvittää, miten luodaan tuotevisio ja -strategia, ja miten tuotestrategia laitetaan käytäntöön tiekartan avulla.
Opinnäyte toteutettiin kehityksellisenä tutkimustyönä ja lopputuloksena luotiin uusi kaavio, joka kokoaa yhteen tuotevision ja -strategian luomisen. Uusi kaavio on suunniteltu ohjaamaan tuotekehitystiimit suunnittelemaan ja kokoamaan tuotestrategia uudelle tuotteelle. Kaavio ohjaa käyttäjän eri vaiheissa käytettäviin työkaluihin. Opinnäytetyön inspiraationa oli tekijän työkokemus tuotepäällikön työtehtävistä ja tuotestrategian luomisesta.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia uuden digitaalisen tuotteen tuotevision ja tuotestrategian luomista teoriaan pohjautuen ja tuotepäällikön roolin näkökulmasta. Työn tarkoituksena oli selvittää, miten luodaan tuotevisio ja -strategia, ja miten tuotestrategia laitetaan käytäntöön tiekartan avulla.
Opinnäyte toteutettiin kehityksellisenä tutkimustyönä ja lopputuloksena luotiin uusi kaavio, joka kokoaa yhteen tuotevision ja -strategian luomisen. Uusi kaavio on suunniteltu ohjaamaan tuotekehitystiimit suunnittelemaan ja kokoamaan tuotestrategia uudelle tuotteelle. Kaavio ohjaa käyttäjän eri vaiheissa käytettäviin työkaluihin. Opinnäytetyön inspiraationa oli tekijän työkokemus tuotepäällikön työtehtävistä ja tuotestrategian luomisesta.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Products, spin-offs and related products to excisting offering : how to create SME´s product family and product synergies
Kokko, Lauri (Turun ammattikorkeakoulu, 2013)This thesis is about a finnish SME based in Turku. A company called Emerbus. The company was founded in the year 2011 after selling an excisting company owned by the founders of Emerbus. The company is now 2 years old and ... -
Consumer´s product perceptions and the impact of advertising on product images : case Mieleinen honey product
Honkaniemi, Marja (Turun ammattikorkeakoulu, 2014)This thesis focuses on consumer´s product perceptions and the impact of advertising on product images. This research was carried out for Hunajayhtymä, in order for them to find out the consumer perception of their honey ... -
Cost-effective alternatives for video production : A case study for the video production company SkyProduction
Sjöberg, Rasmus (Yrkeshögskolan Arcada, 2017)This is a case study, that researches the methods for cost effective productions with low cost camera gear. In this case study I will try to find out, if video production companies can produce short promotional videos in ...