Näytä suppeat kuvailutiedot

Asiakaskokemuksen ja myyntiprosessien kehittäminen myynnin lisäämiseksi : case OzBaby lastentarvikeliike

Rantasalo, Emilia (2025)

dc.contributor.authorRantasalo, Emilia
dc.date.accessioned2025-05-28T09:12:23Z
dc.date.available2025-05-28T09:12:23Z
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/891102
dc.description.abstractOpinnäytetyön tavoite on kehittää OzBaby lastentarvikeliikkeen myymälöiden myyntiprosesseja ja asiakaskokemusta, jotta myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä voidaan lisätä. Työssä pyritään selvittämään mitkä tekijät vaikuttavat myyntiprosessien sujuvuuteen ja asiakaskokemuksen laatuun, sekä miten näitä voidaan kehittää paremmin vastaamaan kuluttajien odotuksia. Työ toteutetaan toimeksiantona yritykselle OzBaby ja siihen sisältyy yrityksessä toimivien myyntihenkilöiden haastattelu, jossa käsitellään nykytilannetta, haasteita ja kehitysehdotuksia. Työn teoriaosuudessa tarkastellaan asiakaskokemuksen merkitystä kivijalkaliikkeissä ja myyntiprosessien vaiheita ja haasteita. Lisäksi käsitellään asiakaslähtöisen myynnin ja asiantuntevan palvelun roolia lastentarvikealalla. Seuraavassa luvussa analysoidaan haastattelusta saatuja tuloksia, joissa käsitellään myyjien kokemuksia ja näkemyksiä myyntiprosessien kehittämiseksi. Haastatteluiden pohjalta voidaan todeta, että myyjät kokevat myyntiprosessien olevan vaihtelevia ja kaipaavat selkeytystä erityisesti myynnin vaiheisiin ja asiakaspalautteen hyödyntämiseen. Työn tuloksena esitetään konkreettisia kehitysehdotuksia, kuten myynnin käsikirjan luominen, joka tukisi myyjien päivittäistä työskentelyä ja yhtenäistäisi myyntiprosessia. Ehdotukset voivat parantaa myyntiprosessien sujuvuutta, asiakaskokemusta ja siten myös myynnin kasvua.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleAsiakaskokemuksen ja myyntiprosessien kehittäminen myynnin lisäämiseksi : case OzBaby lastentarvikeliike-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2025052817234-
dc.subject.specializationBusiness Operations Management-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysomyynti-
dc.subject.ysoasiakaskokemus-
dc.subject.ysomyyntityö-
dc.subject.ysokehittäminen-
dc.subject.ysoprosessit-
dc.subject.ysokuluttajat-
dc.subject.ysoasiakaslähtöisyys-
dc.subject.ysokuluttajakäyttäytyminen-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutus-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p15269|http://www.yso.fi/onto/yso/p24882|http://www.yso.fi/onto/yso/p15971|http://www.yso.fi/onto/yso/p4230|http://www.yso.fi/onto/yso/p3294|http://www.yso.fi/onto/yso/p2111|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p1397|http://www.yso.fi/onto/yso/p7613|http://www.yso.fi/onto/yso/p8576fi
dc.rights.accessrightsRajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot