Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointistrategia : case Soma Beauty Oy

Lamminniemi, Suvi; Tiihonen, Sanni (2025)

 
Avaa tiedosto
Lamminniemi_Tiihonen.pdf (737.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lamminniemi, Suvi
Tiihonen, Sanni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060319913
Tiivistelmä
Markkinointistrategia - Case Soma Beauty Oy Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia Soma Beauty Oy:lle selkeä ja käytännönläheinen markkinointistrategia, joka tukee yrityksen kasvua ja kilpailukykyä kauneudenhoitoalalla. Yrityksellä ei ollut aiemmin yhtenäistä markkinointistrategiaa, minkä vuoksi sen näkyvyys perustui pääasiassa satunnaisiin toimenpiteisiin. Työssä keskityttiin erityisesti digitaalisiin markkinointikanaviin, kuten sosiaaliseen mediaan ja hakukonemarkkinointiin, jotka tarjoavat kustannustehokkaita ja mitattavia tapoja tavoittaa asiakkaita.

Työn toteutus perustui pääosin toimeksiantajan haastatteluun ja kirjallisuuteen. Lisäksi analysoitiin yrityksen nykyinen markkinointitilanne SWOT-analyysin avulla ja kartoitettiin tehokkaimmat markkinointikanavat. Kohderyhmän tavoittamiseksi määriteltiin ostajapersoonat, joiden avulla markkinointia voidaan kohdentaa tarkemmin.

Tuloksena syntyi markkinointistrategia, joka painottaa asiakaslähtöistä viestintää, digitaalisten kanavien tehokasta hyödyntämistä ja brändin pitkäjänteistä rakentamista. Strategian avulla yritys voi erottua kilpailijoistaan ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lisäksi työssä esitettiin kehitysehdotuksia, joiden avulla markkinointistrategia voidaan ottaa osaksi yrityksen päivittäistä toimintaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste