Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Konsulttiyrityksen Vallum Oy:n verkkosivujen käytettävyyden kehittäminen

Kauniste, Laura-Lilian (2025)

Avaa tiedosto
Kauniste_Laura-Lilian.pdf (2.054Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kauniste, Laura-Lilian
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420379
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten yrityksen verkkosivusto voi tukea markkinointia ja asiakasviestintää käytettävyyden, sisällön ja visuaalisen ilmeen näkökulmista. Työssä vertailtiin kahden yrityksen Vallum Oy:n ja HiQ Finlandin verkkosivuja käyttäjälähtöisesti. Tarkoituksena oli löytää kummankin sivuston vahvuudet ja kehityskohteet sekä antaa Vallumille konkreettisia suosituksia, joiden avulla se voi kehittää verkkosivustoaan ja vahvistaa brändiään verkossa. Vallum Oy on suomalainen asiantuntijayritys, joka tarjoaa palveluita digitalisaation ja IT-osaamisen hallintaan, kuten osaajaresurssien hallintaa ja tietohallinnon kehittämistä erityisesti suurille organisaatioille ja julkiselle sektorille. HiQ Finland taas on teknologiayritys, joka keskittyy digitaalisten palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen suunnitteluun, kehitykseen ja käytettävyyteen.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin verkkosivujen käytettävyyttä, käyttäjäkokemusta, sisältömarkkinointia sekä visuaalisuutta tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen, millaisen ensivaikutelman yritys antaa verkossa ja kuinka hyvin se tavoittaa kohdeyleisönsä. Teoreettisen viitekehyksen tavoitteena oli tarjota taustaa verkkosivujen arvioinnille ja avata tutkimuksessa käytettyjä keskeisiä käsitteitä.

Tutkimusosuus toteutettiin laadullisena vertailuna, jossa tarkasteltiin molempien verkkosivujen rakennetta, selkeyttä, sisältöä ja visuaalista ilmettä. Erityistä huomiota kiinnitettiin siihen, kuinka hyvin sivustot palvelevat käyttäjää ja tukevat yrityksen markkinointia. Tulosten perusteella molempien yritysten verkkosivuilta löytyi sekä onnistuneita ratkaisuja että kehitettävää. Vallumilla olisi erityisesti kehittämistarpeita brändin visuaalisuudessa ja hakukoneoptimoinnissa. Näiden havaintojen pohjalta laadittiin Vallumille kehitysehdotuksia, joiden avulla yritys voi parantaa verkkosivujensa toimivuutta, vahvistaa brändiään ja hyödyntää verkkosivustoa tehokkaammin osana markkinointiaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste