Faben brändin hallinta
Lindblad, Henna (2024)
Lindblad, Henna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520623
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520623
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Porvoossa ja Levillä sijaitseva suomalainen fashion and beauty, Fabe- vaatekauppa. Tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli Fabe- myymälän brändin selkeyttäminen ja vahvistaminen.
Tutkimustyö toteutettiin kyselylomakkeen avulla, joka lähetettiin 19.4.2024. Kyselyllä pyrittiin selvittämään brändi mielikuvaa sekä sen hetkistä asiakasjakaumaa. Kysymyksiä kyselylomakkeessa oli 14 kappaletta. Joissa tiedusteltiin mm. kummassa toimipisteessä asiakkaat ovat asioineet, onko toisen toimipisteen pilottina toimiva loungen tullut jo tutuksi, minkälaisista vaatteista asiakkaat ovat kiinnostuneita ja toivoisivatko he Fabe- vaatemyymälää johonkin tiettyyn kaupunkiin.
Tutkimustulosten perusteella yleinen mielikuva yrityksestä oli hyvä, palvelua kehuttiin ja toiveita Fabe- myymälän laajentumisesta muihin kaupunkeihin toivottiin.
Tämän tutkimustyön tarkoituksena oli löytää keinot brändin hallintaan, jotta yritys voi lähteä ketjuttamaan ja jatkamaan kasvuaan selkeällä brändillä eteenpäin.
Keräämäni aineiston pohjalta kehitysehdotukset brändin kirkastamiseen ja selkeyttämiseen on hyödynnettävissä Fabe- vaatekaupan brändin hallintaan, jota yritys voi hyödyntää laajentuessaan.
Tutkimustyö toteutettiin kyselylomakkeen avulla, joka lähetettiin 19.4.2024. Kyselyllä pyrittiin selvittämään brändi mielikuvaa sekä sen hetkistä asiakasjakaumaa. Kysymyksiä kyselylomakkeessa oli 14 kappaletta. Joissa tiedusteltiin mm. kummassa toimipisteessä asiakkaat ovat asioineet, onko toisen toimipisteen pilottina toimiva loungen tullut jo tutuksi, minkälaisista vaatteista asiakkaat ovat kiinnostuneita ja toivoisivatko he Fabe- vaatemyymälää johonkin tiettyyn kaupunkiin.
Tutkimustulosten perusteella yleinen mielikuva yrityksestä oli hyvä, palvelua kehuttiin ja toiveita Fabe- myymälän laajentumisesta muihin kaupunkeihin toivottiin.
Tämän tutkimustyön tarkoituksena oli löytää keinot brändin hallintaan, jotta yritys voi lähteä ketjuttamaan ja jatkamaan kasvuaan selkeällä brändillä eteenpäin.
Keräämäni aineiston pohjalta kehitysehdotukset brändin kirkastamiseen ja selkeyttämiseen on hyödynnettävissä Fabe- vaatekaupan brändin hallintaan, jota yritys voi hyödyntää laajentuessaan.