Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin vuosikello : liiketoiminnan strateginen apuri

Honkanen, Niina (2025)

 
Avaa tiedosto
Honkanen_Niina.pdf (1.147Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Honkanen, Niina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060721389
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa kehitettiin yrityksen markkinoinnin vuosikelloa. Tavoitteena oli selvittää, miksi yrityksillä on markkinoinnin vuosikello käytössä ja mitä hyötyjä sekä haasteita sen käytössä on koettu.

Teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä sekä markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen vaikuttavia tekijöitä. Erityisesti keskityttiin markkinointistrategiaan ja sen sisältämiin markkinointimixeihin.

Tutkimusmenetelmä esiintyi teoreettisen sekä toiminnallisen osuuden yhteydessä. Toiminnallisessa osuudessa kehitettiin markkinoinnin vuosikelloa ja laadittiin ohjeistus toimeksiantajalle. Kehittämisprojektiin sisältyi laadullista tutkimusta, jossa käytettiin puolistrukturoitua käyttäjäkyselyä. Kyselyllä kerättiin arvokasta tietoa käyttäjien kokemuksista ja tarpeista, kun tutkittiin toimeksiantajan markkinoinnin vuosikellon käyttöä.

Aineisto kerättiin käyttäjäkyselyn avulla, johon osallistuivat yrityksen henkilöstö ja sidosryhmät. Tämä aineisto auttoi tunnistamaan nykyisen markkinoinnin vuosikellon vahvuudet, heikkoudet ja kehityskohteet. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi käytännön ohjeistus markkinoinnin vuosikellon käytölle, joka tukee markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta, parantaen asiakaskokemusta ja vahvistaen yrityksen kilpailuetua markkinoilla.
 
This functional thesis develops a marketing annual calendar for the company. The aim is to investigate why companies use a marketing annual calendar and what benefits and challenges have been experienced in its use.

The theoretical framework examined the concepts of marketing and marketing communication, as well as the factors influencing marketing planning and implementation. Special attention was given to marketing strategy and the marketing mixes it contains.

The research method appeared in both the theoretical and functional sections. In the functional part, the marketing annual calendar was developed, and guidelines were created for the client. The development project included qualitative research, which used a semi-structured user survey. The survey collected valuable information on users' experiences and needs when examining the client's use of the marketing annual calendar.

Data was collected through a user survey that involved the company's staff and stakeholders. This data helped identify the strengths, weaknesses, and areas for improvement of the current marketing annual calendar. The thesis resulted in practical guidelines for using the marketing annual calendar, which supports marketing planning and implementation, enhances customer experience, and strengthens the company's competitive advantage in the market.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste