Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Customer portfolio management in a financial sector operator

Nieminen, Saara-Sofia (2025)

Avaa tiedosto
Nieminen_Saara-Sofia.pdf (1.803Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nieminen, Saara-Sofia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921609
Tiivistelmä
The aim of this thesis was to research the current situation of customer portfolio management and its challenges in a financial sector operator. The commissioner wants to offer excellent customer experience and it is essential that account managers in various roles at the commissioner, regularly communicate with customers in their portfolio and know them well.

The research was conducted as a survey for customer portfolio managers. The most important areas for development were the activity of the customer portfolio managers and the challenges of time management with remarkably sized customer portfolio. None of the respondents had been in contact with all their customers in the last two years and significant part of the respondents do not keep record of whom they have contacted. However, the importance of customer portfolio management was seen great, and the connection to customer retention was significant.

The ambition to be in contact with customers was generally high, but setting goals for the activity in contacting customers contained considerable variations. By segmenting customers and using CRM models, time usage could be optimized, and adequate level of communication to customers in portfolios would implement the commissioners competitive advantage in practice. Coaching leadership could generate positive behavioral change and increase activity in managing customer portfolios.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste