Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Printtimainonnan mahdollisuudet digimainonnan jaloissa: osoitteellisen markkinointipalvelun arvon muodostuminen yritysasiakkailla : case: Posti

Jukarainen, Kati (2025)

Avaa tiedosto
Jukarainen_Kati.pdf (6.559Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Jukarainen, Kati
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921724
Tiivistelmä
Tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli ymmärtää osoitteellisen markkinointipalvelun arvon muodostumista markkinointilähetyksiä ostavilla yritysasiakkailla. Tarkoituksena oli luoda konkreettisia ehdotuksia osoitteellisen markkinoinnin postittamisen prosessien yksinkertaistamiseen sekä tuoda konkreettisia kehitysehdotuksia palvelun kehittämiseen, jotta palvelu tukee yritysasiakkaiden lähettämisen tarpeita jatkossakin.

Kehittämistyön tietoperusta perustui arvoon ja sen muodostumiseen asiakkailla. Lisäksi käsiteltiin digitalisaatiota ja sen vaikutuksia osoitteelliseen printtimarkkinointiin. Lähestymistapana kehitystyöhön oli palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen, jota toteutettiin yhdessä palveluntarjoajan sisäisten sidosryhmien sekä markkinointipalvelua ostavien asiakkaiden kanssa. Kehitystyö eteni palvelumuotoilun prosessin, tuplatimanttimallin, mukaisesti niin, että tuplatimantin ensimmäisissä löydä- ja määritä-vaiheissa tutustuttiin aiheeseen dokumenttianalyysiä hyödyntäen, kerättiin asiakasymmärrystä haastatteluilla ja kyselyillä, analysoitiin saatuja tuloksia ja rajattiin tutkimusongelma. Toisen timantin vaiheissa (kehitä ja tuota) ideoitiin työpajoissa, tuotettiin ratkaisuehdotuksia ja lopuksi tuotettiin konsepti, jota testattiin yrityksen sisäisillä sidosryhmillä.

Kehittämistyön tuloksena muodostui asiakasymmärrys erilaisista asiakaspersoonista. Lisäksi konkreettisina konsepteina tuotettiin toimenpidelistaus (Postittamisen toivelista) postittamisen prosesseja yksinkertaistavista toimenpiteistä, joilla vähennetään manuaalista työtä ja tehdään postittamisesta sujuvampaa asiakkaille. Toisena konkreettisena tuotoksena esiteltiin palvelukonsepti kampanjatulosten mittaamisesta. Kehittämistyössä tunnistettiin asiakkaiden haasteita mitata, millä tavalla printtimarkkinoinnin tehokkuus suhteutuu muihin markkinointikanaviin ja millaiselle kohderyhmälle kannattaa suunnata osoitteellista printtimainontaa ja minkälaisella sisällöllä. Osoitteellisen markkinoinnin arvo asiakkaille muodostuu printin kohdennettavuudesta sekä huomioarvosta. Yhdistämällä perinteistä printtimainontaa digimainonnan kanssa, saavutetaan tuloksia myös tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste