Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Towards Customer-Centric Website Content in Wooden Flooring Business

Otranen, Susanna (2025)

Avaa tiedosto
Otranen_Susanna.pdf (2.705Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Otranen, Susanna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061122357
Tiivistelmä
Kohti asiakaslähtöisiä verkkosivusisältöjä puulattia-alan liiketoiminnassa

Lattianrakennusalalla on käynnissä merkittäviä muutoksia, jotka haastavat yrityksiä sopeutumaan nopeasti muuttuviin markkinaolosuhteisiin. Yrityksissä etsitään uusia tapoja kehittää palveluita sekä vastata asiakkaiden tarpeisiin. Työn toimeksiantaja, Parkettiliike Witick on yli 40 vuotta vanha perheyritys, joka toimii pääkaupunkiseudulla. Yritys on erikoistunut korkealaatuisten, yli 150 vuotta kestävien massiiviparkettilattioiden asennukseen ja korjaukseen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää verkkosivujen sisältöä vastaamaan B2B-asiakkaiden tarpeita. Tarkoituksena on ymmärtää, miten B2B-asiakkaat kokevat verkkosivujen sisällön arvon omassa kontekstissaan. Asiakkaiden tarpeisiin vastaava sisältö on keskeisessä roolissa asiakaskokemuksen laadun parantamisessa. Verkkosivujen teksteistä, visuaalisista elementeistä, visuaalisuudesta sekä teknitsen toteutuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa ulkopuolinen viestintään ja web-suunnitteluun erikoistunut yritys.

Opinnäytetyön teoreettinen tietoperusta pohjautui asiakaslogiikan ja asiakaan arvon muodostuksen periaatteista. Lisäksi opinnäytetyön empiirisessä osassa tarkastellaan palvelumuotoilua ja sen menetelmiä. Palvelumuotoilu tarjosi työkalut ja prosessit asiakaslähtöisten verkkosivusto palveluiden kehittämiseen. Double Diamond -malli esitettiin valittujen menetelmien rinnalla. Tutkimusvaiheessa haastateltiin yrityksen edustajaa, potentiaalisia ja tämän hetkisiä B2B asiakkaita, sekä perehdyttiin kilpailijoiden verkkosivuihin, palveluihin ja sisältöihin. Kerätty data analysoitiin. Aiempia tuloksia hyödynnettiin kahden persoonan luomisessa ja heidän tarinansa rakentamisessa. Kehittämisvaiheessa järjestettiin yksi aivoriihityöpaja, jonka perusteella valittiin lopulliset verkkosivujen sisällöt. Arvolupauskanvaasin avulla määriteltiin, miten valitut sisällöt tuottavat arvoa asiakkaille. Lopuksi laadittiin konseptikuvaus viidestä eri sisältöehdotuksesta, jotka toimitettiin molemmille yrityksille.

Olemassa olevien verkkosivujen sisältöjen täydentäminen vastaamaan paremmin B2B-asiakkaiden tarpeita on olennaista asiakaskokemuksen laadun parantamisessa. Kehittämistyön tulosten mukaan B2B-asiakkaat arvostavat sitä, että verkkosivuilta on helposti löydettävissä tietoa aiemmista projekteista sekä asiakaspalautteista. B2B-asiakkaille arvoa luo henkilökohtainen ja asiantunteva palvelu, mikä vahvistaa heidän luottamustaan yritykseen. Yrityksen verkkosivujen sisällöt luovat arvoa mahdollistamalla B2B-asiakkaille tiedon jakamisen omille asiakkailleen sekä yhteistyökumppaneille. Tulevassa tutkimuksessa olisi suositeltavaa testata kehitettyä sisältöä ja verkkosivujen suunnittelua B2B-asiakkailla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste