Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Designing client-ready public services through nudge-based experiments : behavioural insights’ ability to enable change in in-house LawTech teams

Valverde, Celina (2025)

 
Avaa tiedosto
Valverde_Celina.pdf (2.538Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Valverde, Celina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061923363
Tiivistelmä
This MBA thesis proposes a behavioural change initiative takling the five team dysfunctions within a Law Technology service unit of a supranational body. The project aimed to transform a technically skilled but strategically disengaged team cluster into client-ready internal consultants. Drawing on nudge theory and behavioural insights, five experiments were designed to enable proactive decision-making and promote service-oriented behaviours. The interventions addressed issues such as low visibility of work, poor stakeholder engagement, limited understanding of core business concepts like value proposition and strategic communication, and lack of business process models. Complementary tools from service design, behavioural science, and intercultural management supported the approach. So did practical deliverables developed — including integrated process models, coaching resources, and an informal service manual. The outcome was a behavioural change wheel, mapped to gaps in the service blueprint, to support self-management and service delivery aligned with institutional policies and goals. Actionable insights, grounded in cultural and value frameworks, for applying behavioural design delivered the first transformation steps in a complex public sector environment.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste