Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointistrategian kokoaminen yhdistykselle

Koskenniska, Helmi (2025)

 
Avaa tiedosto
Koskenniska_Helmi.pdf (216.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Koskenniska, Helmi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025072823692
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä konseptoitiin markkinointistrategia alueelliselle yleishyödylliselle yhdistykselle. Strategian tavoitteena on auttaa yhdistystä kohdentamaan markkinointinsa tehokkaasti ja saavuttamaan asetetut tavoitteet. Markkinointistrategia sisältää johdannon, trendianalyysin, tavoitteet, SMART-tavoitteet, vision, mission, brändin, markkinointikanavat, asiakkaat, asiakassegmentit, asiakasprofiilit, palvelupolut, budjetin, markkinoinnin SWOT-analyysin sekä markkinoinnin toteutuksen ja seurannan.

Työn tavoitteena oli tuottaa selkeä ja käytännöllinen strateginen kokonaisuus, jota yhdistys voi jatkossa hyödyntää ja muokata tarpeidensa mukaan. Toimeksiantajalla oli valmiina asiakassegmentit, palvelupolut ja vuosikello, joita hyödynnettiin strategian rakentamisessa.

Tietoperustana käytettiin kirjallisuutta strategisesta markkinoinnista ja yhdistystoiminnasta. Menetelminä käytettiin havainnointia, kokouksiin osallistumista sekä aineiston keruuta sähköpostitse. Tuloksena syntyi konkreettinen ja sovellettavissa oleva markkinointistrategia, joka tukee yhdistyksen toimintaa ja kehitystä.

Strategian avulla yhdistys voi selkeyttää markkinoinnin tavoitteita ja toimenpiteitä, tehostaa sisäistä viestintää ja parantaa resurssien kohdentamista. Ketterän markkinoinnin periaatteet tarjoavat joustavan ja arvolähtöisen toimintatavan markkinointityön järjestämiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste