Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

GEO auttaa säilyttämään verkkonäkyvyyden hakukäyttäytymisen muutoksessa

Määttä, Alex (2025)

 
Avaa tiedosto
Oamk_Journal_124_2025.pdf (526.1Kt)
Lataukset: 


Määttä, Alex
Oulun ammattikorkeakoulu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20251027103430
Tiivistelmä
Artikkelissa tarkastellaan generative engine optimizationia (GEO) vastauksena tiedonhaun siirtymiseen AI-työkaluihin ja perustellaan, miksi GEO tulee liittää SEO:n rinnalle osaksi organisaation verkkonäkyvyysstrategiaa. Lisäksi artikkelissa vertaillaan GEO:a ja perinteistä SEO:a, ja todetaan, että ne eroavat kohdealustoissa, taktiikoissa ja mittauksessa. Näkyvyyttä AI-vastauksissa parantavat muun muassa laadukas, relevantti ja lähteistetty sisältö (E-E-A-T), selkeä rakenne, listaukset/FAQ:t, AI-crawlerien salliminen sekä maininnat arvostetuilla ulkopuolisilla sivustoilla. Perinteistä SEO:a ei kuitenkaan tule unohtaa, ja parhaiten verkkonäkyvyyden varmistaa strategioiden yhdistäminen hakukäyttäytymisen muuttuessa.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste