Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Gamification in learning: turning work into play

Julin, Jan (2025)

 
Avaa tiedosto
Oamk_Journal_129_2025.pdf (485.9Kt)
Lataukset: 


Julin, Jan
Oulun ammattikorkeakoulu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20251110106441
Tiivistelmä
This article explores how gamification can transform learning by embedding goals, feedback, and rewards into educational contexts. It discusses how different platforms leverage game mechanics to enhance motivation, and how careful design is needed to balance extrinsic and intrinsic drives. A case study, Fish to Wonder, developed at Oamk, demonstrates how gamification can revive the nearly forgotten craft of tanning fish skin, turning a complex manual skill into an engaging digital learning experience. Properly applied, gamification can make even routine tasks motivating and meaningful.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste