Asiakastyytyväisyystutkimus yritykselle Darling Divers Thailand
Liukkonen, Venla (2025)
Liukkonen, Venla
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112529697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112529697
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyden tasoa Thaimaan Phuketin saarella sijaitsevasta laitesukellusyrityksestä Darling Divers Thailand. Opinnäytetyön aihe tuli toimeksiantona yritykseltä. Tutkimuskysymys oli “Mikä on asiakastyytyväisyyden taso yrityksessä Darling Divers Thailand?”.
Tutkimus tehtiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä ja aineistonkeruu toteutettiin kyselylomakkeella. Kyselylomake luotiin käyttäen apuna Webropol-työkalua. Kysely lähetettiin asiakkaille sähköpostitse ja se oli saatavilla suomeksi ja englanniksi. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat asiakkaat, jotka olivat sukeltaneet Darling Diversin kanssa kauden 2024-2025 aikana. Tutkimusaineisto kerättiin kesän 2025 aikana.
Kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Darling Diversin palvelutarjontaan ja henkilökuntaan. Kyselyyn saatiin vain 13 vastausta, joka oli liian pieni otanta, jotta tutkimustuloksia olisi voitu pitää tarkkana yleiskuvauksena asiakastyytyväisyyden tasosta yrityksessä. Näitä 13 vastausta voitiin tutkimuksessa tulkita kuitenkin suuntaa antavina ja juuri näiden vastaajien omina näkemyksinä ja kokemuksina.
Tutkimustulokset osoittivat, että kaikki kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä saamansa palveluun. Yrityksen henkilökuntaa kuvailtiin ystävälliseksi ja ammattitaitoiseksi. Kaikki vastaajista olivat myös erittäin todennäköisiä suosittelemaan saamaansa palvelua muille ja näin Net Promoter Scoreksi saatiin tutkimuksessa 100 %.
Vaikka vastaajamäärä jäi pieneksi, tarjosi tutkimus silti toimeksiantajalle arvokasta suuntaa antavaa tietoa oman toimintansa vahvuudesta ja kehityskohteista.
Tutkimus tehtiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä ja aineistonkeruu toteutettiin kyselylomakkeella. Kyselylomake luotiin käyttäen apuna Webropol-työkalua. Kysely lähetettiin asiakkaille sähköpostitse ja se oli saatavilla suomeksi ja englanniksi. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat asiakkaat, jotka olivat sukeltaneet Darling Diversin kanssa kauden 2024-2025 aikana. Tutkimusaineisto kerättiin kesän 2025 aikana.
Kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Darling Diversin palvelutarjontaan ja henkilökuntaan. Kyselyyn saatiin vain 13 vastausta, joka oli liian pieni otanta, jotta tutkimustuloksia olisi voitu pitää tarkkana yleiskuvauksena asiakastyytyväisyyden tasosta yrityksessä. Näitä 13 vastausta voitiin tutkimuksessa tulkita kuitenkin suuntaa antavina ja juuri näiden vastaajien omina näkemyksinä ja kokemuksina.
Tutkimustulokset osoittivat, että kaikki kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä saamansa palveluun. Yrityksen henkilökuntaa kuvailtiin ystävälliseksi ja ammattitaitoiseksi. Kaikki vastaajista olivat myös erittäin todennäköisiä suosittelemaan saamaansa palvelua muille ja näin Net Promoter Scoreksi saatiin tutkimuksessa 100 %.
Vaikka vastaajamäärä jäi pieneksi, tarjosi tutkimus silti toimeksiantajalle arvokasta suuntaa antavaa tietoa oman toimintansa vahvuudesta ja kehityskohteista.