Näytä suppeat kuvailutiedot

Hur internet har ändrat vårt inköpsbeteende angående musik

Mäki, Tony (2015)

dc.contributor.authorMäki, Tony-
dc.date.accessioned2015-05-06T05:17:21Z
dc.date.available2015-05-06T05:17:21Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201505056116-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/90429
dc.description.abstractDetta lärdomsprov berättar om hur inköpsbeteendet för musik har ändrats pga. internet hos unga vuxna. Musik är ett stort intresse hos mig och det ledde till att jag ville göra mitt lärdomsprov om detta område. Syftet med denna undersökning att få reda på hur mycket konsumtionen av musik ändrats de senaste åren. Undersökningen är en kvantitativ undersökning. Undersökningen har gjorts i elektronisk form på båda inhemska språken och skickats ut via e post till elever i Vasa yrkeshögskola. I den teoretiska delen studerar jag teorier om konsumentbeteende, allmän marknadsföring samt marknadsföring för internet. Teorier som jag använder är bland annat: konsumentbeteende, motivation att köpa, konsumenttillfredställelse och internetköpbeteende. Den empiriska delen grundar sig på kvantitativ data som jag samlat in genom en webbenkät. Enkäten bestod av 16 flervalsfrågor. Enkäten skickades ut till 2795 studerande i Vasa yrkeshögskola. Enkäten skickades ut första gången 24.3.2015 och påminnelse skickades ut 7.4.2015. I undersökningen deltog 379 studerande (~14%). Resultatet av undersökningen visar att de flesta använder sig av streamingtjänster för att lyssna på musik. Resultatet visar också att respondenterna tror att de kommer att använda sig ännu mer av streamingtjänster inom de kommande fem åren.sv
dc.language.isoswe-
dc.publisherVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleHur internet har ändrat vårt inköpsbeteende angående musiksv
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1661-
dc.organizationVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.subject.ysamusiikkifi
dc.subject.ysaInternetfi
dc.subject.ysakuluttajakäyttäytyminenfi
dc.subject.ysamarkkinointifi
dc.subject.ysanuoret aikuisetfi
dc.subject.allarsmusiksv
dc.subject.allarsInternetsv
dc.subject.allarskonsumentbeteendesv
dc.subject.allarsmarknadsföringsv
dc.subject.allarsunga vuxnasv
dc.contributor.organizationVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordmusik-
dc.subject.keywordinternet-
dc.subject.keywordändring-
dc.subject.specializationMarknadsföring-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineFöretagsekonomi-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot