Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Critical Thinking: From Theory to Teaching

Alatalo, Sari (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
www_oamk_fi_epooki_14_2015.pdf (770.0Kt)
Lataukset: 


Alatalo, Sari
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312050

Lähdeviite:
Alatalo S., (2015). Critical Thinking: From Theory to Teaching. , In: ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 14/2015, Oulun ammattikorkeakoulu. URN:NBN:fi:amk-2015060312050
Tiivistelmä
Thinking, including critical thinking, is indispensable to a person so that a person can base his or her decisions on solid reasoning and facts. Even so, to think critically requires more than just being critical; it requires skills and aptitude for applying the skills in practice. In addition, to become an advanced thinker, the skills need to be practiced, and for that classroom offers a natural venue.

Among numerous alternatives, Bloom’s taxonomy and Paul’s model provide two applicable frameworks for thinking. They can be consciously employed to practice critical thinking. The first one is a method for classifying the outcome of a thinking process. In turn, the second framework refers to a model of the elements of a thinking process.

The frameworks for thinking are examples of teachers’ tools to formulate instructional objectives involving critical thinking. With the help of these frameworks, well-designed questions and the ABCD model, a teacher can strive to ensure students engage themselves in critical thinking during lessons.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste