Haku
Viitteet 1-10 / 32
Aivoituksia musiikista ja äänestä : musiikin, äänen ja kuuntelemisen tarkastelua eri näkökulmista
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Opinnäytetyöni käsittelee kuuloaistia, kuulemisen ja kuuntelemisen kokemuksia, etenkin musiikillisesta näkökulmasta. Perehdyin erilaisiin kirjallisiin lähteisiin ja sen lisäksi halusin tuoda kokemuksen lähemmäksi lukijaa ...
Epävarman oppilaan kohtaaminen laulutunnilla
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämän opinnäytetyön aiheena on epävarman oppilaan kohtaaminen laulutunnilla. Aihetta tarkastellaan opettajan näkökulmasta. Työn tarkoitus on löytää keinoja, joilla opettajan voi auttaa epävarmaa oppilasta laulutuntitilanteessa. ...
Ukulelensoiton alkeismateriaali nuorille ja aikuisille yksilö- tai ryhmäopetukseen
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tässä opinnäytetyössä perehdytään ukulelensoiton alkeisiin, sen historiaan sekä soitto- ja harjoitustapoihin. Tarkoituksena on ollut tutustua hyvin ukuleleen soittimena ja tuottaa uusi materiaali ukulelen alkeisopetuksee ...
Chopinin vaikutus Lisztin Transsendenttisissa etydeissä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Romantiikan aikakausi oli pianomusiikin kultakautta, jonka kaksi tärkeintä hahmoa ja pianovirtuoosia olivat Liszt ja Chopin. Kumpikin heistä sävelsi vallankumouksellisia etydejä mullistaen omalta osaltaan merkittävästi ...
Kuvionuoteista kohti perinteistä nuottikuvaa : lievästi kehitysvammaisen aikuisoppilaan prosessi kuvionuoteista perinteisen nuottikuvan oppimiseen
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tutkimus tehtiin mielenkiinnosta opettaa pianonsoittoa lievästi kehitysvammaiselle aikuiselle. Opetusmetodina käytettiin kuvionuottimenetelmää,joka kiinnosti tutkimuksen tekijää.
Tutkimuksessa kuvattiin prosessia, jossa ...
Oodi elämälle : kokemuksia hoivamusiikin käytöstä työskenneltäessä vaikeasti muistisairaiden parissa
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tässä opinnäytetyössä kuvaan kokemuksiani hoivamusiikin käytöstä työssäni sairaanhoitajana ja muusikkona muistisairaiden ihmisten parissa hoivakodissa. Pyrin kuvaamaan sitä, millä tavalla musiikkia voi käyttää vuorovaikutuksen ...
’’C niin kuin Cecilia’’ : nuotinlukutaidon oppimisen prosessista
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tässä opinnäytetyössä käsittelen nuotinlukutaidon oppimisen prosessia pianonsoiton kannalta. Työn lähtökohtana oli selvittää, miten nuotinlukua voi opettaa ala- tai yläasteikäiselle oppilaalle, joka ei osaa vielä lukea ...
Näkyykö Suzuki-kasvatus myöhemmin soitonopiskelussa
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Halusin opinnäytetyössäni selvittää, näkyykö Suzuki-kasvatus myöhemmin musiikin harrastajan soitonopiskelussa. Tiesin etukäteen, että Suzuki-metodilla soittaminen alkaa korvakuulolta ja nuotit tulevat mukaan vasta myöhemmin. ...
Kuolematon ääni : Äänitysteknologian synty ja vaikutus klassiseen lauluun
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Työssä pyritään selvittämään kuinka äänitysteknologian syntyi, kehittyi, ja nousi kansainväliseksi markkinaksi keskittyen sen käyttöön klassisen laulun nauhoituksessa. Lisäksi tutkin, ketkä olivat merkittäviä varhaisia ...
"Fiilis on tärkein" : Sellistin pohdintoja genrerajoja rikkovasta musiikin tekemisestä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Tässä taiteellis-toiminnallisessa opinnäytetyössä on kaksi osiota: opinnäytetyökonsertti, jossa soitettiin kevyen musiikin kappaleita nelihenkisellä selloyhtyeellä, sekä kirjallisesta osiosta, jossa pohditaan opinnäytetyön ...