Haku
Viitteet 1-9 / 9
Hoitohenkilökunnan kokemuksia asiakaspalvelukeskukseen liittyvästä kehittämistyön kokonaisuudesta sekä heidän omasta osallisuudestaan kehittämistyössä
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Espoon kaupungin omien terveysasemien hoitohenkilökunnan kokemuksia asiakaspalvelukeskukseen liittyvästä kehittämistyön kokonaisuudesta sekä heidän omasta osallisuudestaan ...
Pitkäaikaistyöttömän aktivointi ja osallisuuden kehittäminen Askel kerrallaan -hankkeessa
(2020)
Kehittämistyö on läsnä kaikkialla, niin kouluissa, työpaikoilla, yksilöiden arjessa kuin mukana yhteiskunnallisissa keskusteluissa. Kehittämistä tehdään eri tasoilla ja mitataan erilaisilla mittaristoilla ja indikaattoreilla. ...
Johtamisen keinot osallisuuden mahdollistajana : Johtajien näkemyksiä vammaisten asiakkaiden tuetun asumisen palveluista
(2020)
Tämä opinnäytetyö oli osa Kehitysvammaliiton Porukoissa-hanketta. Hankkeessa pyritään kehittämään erilaisia tapoja, joilla itsenäinen asuminen ja yhteisöön liittyminen mahdollistuu myös niille henkilöille, jotka tarvitsevat ...
Case: Tiimikäytäntöjen yhteiskehittäminen unelmamalleiksi Helsingin kouluterveyden-huollossa
(2022)
Hallitusohjelma (2019) korostaa osallisuutta ja jatkuvaa osaamisen kehittämistä. Lisäksi hyvinvoivassa työyhteisössä kehitytään, innostutaan, arvostetaan ja osallistutaan (Työterveyslaitos 2021). Opinnäytetyön taustalla ...
Elämäntarinoiden esille nostaminen ja vaikutusmahdollisuuksien vahvistaminen sosiaalisessa kuntoutuksessa
(2023)
Tässä tutkimuksellisessa, mutta sovelletusti kokeilevassa kehittämistyössä tavoiteltiin asiakkaiden ja koulutettujen kokemusasiantuntijoiden osallistumisen- ja vaikutusmahdollisuuksien vahvistumista sosiaalisen kuntoutuksen ...
Digitaalisen osallisuuden edistämisen mallin kehittäminen Helsingin kaupungin vammaispalveluiden työtoiminnassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa siitä, millaisena asiakkaiden digitaalinen osallisuus näyttäytyy tällä hetkellä Helsingin kaupungin vammaispalveluiden työtoiminnan asiakkaille ja työntekijöille sekä ...
Portinvartijoita ja paikkaajia : paljon palveluita tarvitsevan asiakkaan kokemuksia sote-alan palveluverkostosta
(2024)
Paljon palveluita käyttävät asiakkaat on tunnistettu sosiaali- ja terveysalalla haavoittuvaksi asiakasryhmäksi. Sosiaali- ja terveysalan monimutkaiset, pirstaleiset ja siilomaiset rakenteet vaikeuttavat eri osapuolien ...
"Usko muutokseen" : toipumisorientaatio ohjaajan työtapana
(2024)
Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli selvittää, miten toipumisorientaatio-työote toteutuu ohjaajien työssä tällä hetkellä tilaajaorganisaation asumisyksiköissä. Kehittämistyössä selvitettiin myös ohjaajien ...
"Apuna asiakkaalle, iloa itselle" - Vapaaehtoistoimijoiden motivaatiotekijät, persoonallisuus ja osallisuuden kokemukset Savonlinnan OLKA®-toiminnassa
(2024)
Opinnäytetyö toteutettiin Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:n hallinnoimalle OLKA®-hankkeelle Savonlinnassa. Kolme vuotisen OLKA-hankkeen tavoitteena on juurruttaa OLKA-toiminta pysyväksi toiminnaksi Savonlinnaan. OLKA®-toiminta ...