Viimeksi lisätyt Julkaisut
Viitteet 271-285 / 892
-
Kokeillen kohti opetuksen XR-sisältöjä
Haaga-Helian julkaisut : 12/2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)Tämä julkaisu on PedaXR-hankkeen loppuraportti, johon on kerätty keskeiset asiat hankkeen tavoitteista, tehtävistä, rooleista ja lopputuloksista. PedaXR oli opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama hanke, joka alkoi ... -
Eurooppalaisten korkeakoulujen yhteistyö ja monikielisyys
Tempus : 2/2023 (Suomen kieltenopettajien liitto, 2023)Haaga-Helia ammattikorkeakoulu on mukana kuuden eurooppalaisen korkeakoulun muodostamassa yliopistoallianssissa. Yhteistyössä rakentuvan Ulysseus Eurooppa -yliopiston kielitarjonta täydentää kumppanikorkeakoulujen omia valikoimia. -
ARE THE CHALLENGES OF A NON-DIGITALIZED THESIS PROCESS TRANSCULTURAL?
INTED proceedings (International Association of Technology Education and Development, 2023)According to the studies completed in Nordic universities (Finland and Sweden), the challenges of a non-digitalized thesis management process can be divided into those that are coordination-specific, supervision-specific ... -
Kahden systeemin rajapinnalla - kohti demokraattista organisaatiota
(Into Kustannus Oy, 2023) -
A RESEARCH ON THE USE OF LEARNING BY DEVELOPING ACTION MODEL IN COMPUTING STUDIES IN FINLAND AND THE UK HEIS
INTED proceedings (International Association of Technology Education and Development, 2023)This article describes a study in which the Learning by Developing (LbD) action model has been used as a teaching and learning method for computing students in Finland and the United Kingdom. The study has been carried ... -
Tekoälyn mahdollisuudet käyttöön työyhteisössä
Haaga-Helian julkaisut : 9/2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)Suomalaiset organisaatiot ovat viime vuosina valjastaneet monenlaisia tekoälypalveluita ydintoimintojensa ympärille ja henkilöstöjohtamisen tueksi. Samalla erilaisista tekoälypohjaisista ratkaisuista on tullut niin arkisia, ... -
Adopting AI-enhanced chat for personalising student services in higher education
Esignals research (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)In this study, we examine how to adopt AI-based conversational chat in higher education and discuss our experiences and findings in integrating external datasets with machine learning-based chat conversations. The adoption ... -
Live LAB environments offer opportunities for RDI activities in ecosystems
Esignals research : 1 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)Universities of applied science engage in applied research, development and innovation activities. These activities serve teaching, promote working life, regional development and renew the economic structure of the region, ... -
Digital Job Onboarding - A European joint education project enhances employability and digital job onboarding of young job-seeking europeans
INTED proceedings (International Association of Technology Education and Development, 2023)The Erasmus+ project Digital Job Onboarding (DJO) project helps job-seeking young people adapt to the new normal after COVID19 by improving their digital skills. The main objective of the project is to develop, test and ... -
Looking for algorithmic transparency
eSignals Pro : 23.03.2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)As part of Haaga-Helia’s AlgoAmmatti-project, we set out to shed light on the ‘black box’, that is, to study the kinds of design features digital labour platforms that operate in Finland have implemented. Specifically, we ... -
Käsityksiä kestävästä kehityksestä Haaga-Heliassa
eSignals PRO : 21.03.2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)Ammattikorkeakoulut ovat tehneet konkreettiset lupaukset ja toimenpiteet kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakouluissa koulutuksen, tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan, johtamisen ja henkilöstön osaamisen ... -
Leading and Managing Areas of Innovation: The Multi-Stakeholder and Startup Perspectives
Esignals research : 15.2.2021 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)It takes a village to raise a child, and it takes an entire ecosystem to scale an innovation. The increase of areas of innovation (AOIs) globally reflects the need to nurture innovation for the overall industry success ... -
The Influence of Interactional Style on Affective Acceptance in Human-Chatbot Interaction – A Literature Review
Esignals research : 4.2.2021 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)This literature review analyses studies that examine human-chatbot interaction and how the interactional style of the chatbot affects the users’ acceptance. The reviewed studies are classified by their thematic and ... -
Kuvadialogi työn merkityksellisyyden sanoittamisen välineenä
Esignals research : 22.6.2021 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)Artikkelissa tutkitaan nuorten vastavalmistuneiden sosiaali- ja terveysalan ja it-alan työntekijöiden kokemuksia työn merkityksellisyydestä ja kuvataan aineiston keruun menetelmänä käytetty kuvadialogi. Tutkimuksessa ... -
A pedagogical framework to promote sustainable financial literacy in competence-based vocational secondary education and training: The SuFi project case
Aula Abierta : 1 (Universidad de Oviedo, 2023)This article analysed scientific literature and normative documents to design a pedagogical framework for promoting sustainable financial literacy in competence-based vocational secondary education and training within the ...