Haku
Viitteet 1-10 / 11
Skapande av ett starkt personligt varumärke i konstvärlden : Fallstudie EGS
(2019)
Konst, i dess alla former, har alltid stämplats av att det finns många som gör det, men få som blir kända för det. I dagens läge är det lättare än någonsin förr att via sociala me-dier få fram sin konst till en stor publik, ...
Kundnöjdhetsundersökning för Rinta-Joupin Autoliike Oy Espoo
(2019)
I examensarbetet görs en kundnöjdhetsundersökning för Rinta-Joupin Autoliike Oy. Det har inte tidigare gjorts kundnöjdhetsundersökningar i Esbo-enheten och det har skett stora förändringar i bilaffären under det senaste ...
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Marknadsföring av hiphopalbum på sociala medier: en fallstudie av två album
(2019)
Marknadsföring av hip-hop album ser mycket annorlunda än förut tack vare att internet och sociala medier har tagit över marknadsföringen. Trafiken på internet är massiv och försvårar synligheten för artister. Syftet med ...
En kvalitativ studie om automatiserade nyhetsbrev – Case företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End
(2019)
Detta examensarbete handlar om automatiserade nyhetsbrev från case-företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End. Syftet med arbetet var att undersöka om nyhetsbreven från Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End var ...
Marknadsföringsplan och kundlojalitetsundersökning: För Borgå Fiskhus
(2019)
Borgå Fiskhus är en specialmatbutik som erbjuder ett stort sortiment fisk- och skaldjursprodukter. Försäljningen är mycket säsongbetonad, med största försäljning runt högtider som jul och midsommar. Uppdragsgivarens önskan ...
Möjligheter och risker med realtidsmarknadsföring
(2019)
Detta arbete behandlar de möjligheter och potentiella risker som uppstår då företag använder sig av realtidsmarknadsföring som e del av sin marknadsföringsstrategi samt analyserar reaktioner och tankar kring realtidsmarknadsföring ...
How to promote a female rapper in the Finnish music scene
(2019)
This thesis is a qualitative study that focuses on the marketing plan for a female rapper in Finland. The purpose of this work is to prepare a guidebook for new artists and marketers, who are interested in building a strong ...
Hur lokalevenemang lockar millenniegenerationen i Finland
(2019)
Evenemang har alltid varit viktiga för ett land, eftersom evenemang ökar tillväxt och får landet att se mer lockande ut. Detta examensarbete har fokuserat på tre festivaler; Flow Festival, Ruisrock Festival och Tuska Open ...