Haku
Viitteet 1-7 / 7
Varjostimien sekä efektien toteutus ja käyttö Godot Engine -pelimoottorissa
(2021)
Opinnäytetyö on jatkoa peliprojekti Litter Runille. Työn tarkoituksena oli tutkia, kuinka Godot Engine toimii yleisellä tasolla ja kuinka siinä voidaan toteuttaa varjostimia tai efektejä. Opinnäytetyössä käytettiin ...
Dynaaminen muodon uudelleenmuotoilu ajon aikana Godot-pelimoottorissa
(2024)
Opinnäytetyön lähtökohtana oli muodon muokkaamistekniikoiden selvittäminen ja miten niitä voisi soveltaa Godot-pelimoottorissa. Tavoitteeksi muodostui tutkia eri tekniikoita ja niitä soveltamalla toteutettiin yksinkertainen ...
Käyttäytymispuiden käyttäminen Unreal Engine 4 -pelimoottorissa
(2022)
Työn tavoitteena oli käyttäytymispuiden käytön opettelu ja sen rakenteen tutkiminen. Tekoälyn tekeminen voi olla haastavaa, joten sitä ongelmaa pyritään ratkaisemaan käyttäytymispuiden käytön opettelulla. Työ on toteutettu ...
Isometrinen pelimoottori
(2022)
Työn tavoite on toteuttaa isometrinen pelimoottori,
joka sisältää ohjelmointointikirjastoja sekä työkaluja pelinkehityksen helpottamiseksi.
Pelimoottorin arkitehtuurin päätavoitteina ovat alustariippumattomuus ...
Ohjelmoinnin opetuspelin testaus ja kehitys
(2021)
Tässä opinnäytetyössä paneudutaan ohjelmoinnin opetuspelien suunnitteluun, kehitykseen sekä käyttöön opetuksessa. Erityisen mielenkiinnon kohteena on Kajaanin ammattikorkeakoulussa opiskelijaprojektina kehitetty DreamScript ...
OBB-puun generoiminen Unity Enginessä
(2021)
Tässä opinnäytetyössä kehitetään Unity-pelimoottoriin työkalu, jonka tarkoituksena on luoda OBB-puun teorian mukainen törmäytin annetulle mallille. OBB-puulla pyritään saavuttamaan tarkempaa mallin mukaista törmäytintä, ...
Liukuväriteksturointityötavan eteenpäinvienti Unity-pelimoottorissa
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää työkalu teksturointiin pelimoottorin sisällä. Kehittämisessä huomioitiin työtapaan liittyviä haasteita ja ongelmia. Liukuväriteksturointi on ollut pinnalla sosiaalisessa mediassa kuten ...