Haku
Viitteet 1-4 / 4
Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä
(2023)
Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ...
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...
Mobiilipeliprototyypin kehittäminen peligraafikon näkökulmasta
(2021)
Peligraafikon tarve peliprojektien prototyypin kehitysvaiheessa tuntuu olevan yleisesti ottaen kiistelty, kun tarkastellaan pelinkehitystä koskevaa kirjallisuutta. Tässä opinnäytetyössä koitetaan löytää mahdollisuuksia ...
Videopelien antagonistit: Juonen ja kuvituksen vuorovaikutus uskottavan vihollisen luonnissa
(2023)
Opinnäytetyössä käsiteltiin antagonisteja videopelien näkökulmasta katsottuna. Keskeisesti opinnäytetyön tarkoituksena oli syventyä erilaisiin antagonisteihin ja erityisesti siihen, mikä tekee näiden olemuksesta uskottavan. ...