Haku
Viitteet 1-6 / 6
Rytmitä, toista perässä, tanssi! : Malliopettaminen ja rytmin kautta opettaminen aikuisoppijan oppimisen tukena kansantanssin opetustilanteessa
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee aikuisoppijan oppimisen tukemista erilaisten opetusmetodien kautta kansanomaisten paritanssien yksilötekniikan opetustilanteessa. Tutkimuksen opetusmetodeina ovat rytmin kautta opettaminen, ...
Hiphop-tanssi kulttuurin ruumiillistumana : kulttuurin ymmärrys hiphop-tanssin pedagogiikan keskiössä
(2023)
Hiphop-tanssi kulttuurin ruumiillistumana on neljästä artikkelista koostuva opinnäytetyö, joka käsittelee hiphop-kulttuuriin sisäänrakennettua pedagogista logiikkaa tanssinopetuksen lähtökohtana. Työ moninaistaa ...
Suzuki-menetelmästä viulunsoiton opetuksessa
(2022)
Tutkielmani aihe on Suzuki-metodi viulunsoitonopetuksessa. Työssä tutkittiin, miten Suzuki-menetelmässä opetetaan lasta soittamaan viulua. Työssä tutkittiin myös mihin Suzuki-menetelmässä pyritään.
Tutkimuksessa ...
Dialogisesti etenevä ratkaisukeskeinen toimintamalli laulunopetuksessa: työkalu aikuisten lauluharrastajien opetuksen suunnitteluun ja tavoitteiden määrittelyyn vapaassa sivistystyössä
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää laulunopettajalle konkreettinen työkalu, jolla suunnitella opetusta ja kirjata tavoitteita vapaan sivistystyön kentällä, jossa opiskelu on oppijalähtöistä ja opetussuunnitelmat ...
Näppäripedagogiikkaa alttoviulisteille
(2023)
Työn tarkoituksena oli selvittää voiko ja kuinka voidaan näppäripedagogiikkaa hyödyntää klassisen musiikin opetuksessa. Tarkoituksena oli etsiä uusia näkökulmia alttoviulun soitonopetukseen. Tietoa kerättiin syventymällä ...
Viulupedagogin muistikirja : työkaluja ja vinkkejä opetuksen tueksi
(2024)
Idea viulupedagogin muistikirjan kirjoittamiseen syntyi vuoden 2019 syksyllä, jolloin aloitin Oulun ammattikorkeakoulussa viulun ammattipedagogiikan ja opetusharjoittelun opettajana. Opetettava aihealue on laaja. Lisäksi ...