Haku
Viitteet 1-8 / 8
Fotogrammetrian hyödyntäminen pään mallinnuksessa
(2021)
Työn tavoitteena oli tutkia, miten fotogrammetriaa hyödyntämällä saadaan mallinnettua helposti ja laadukkaasti 3D-malli ihmisen päästä. Tavoitteena oli vertailla erilaisia valokuvaustekniikoita eri ohjelmistojen kanssa ...
Animaatioprosessi pelimoottorilla
(2021)
Työn tavoitteena oli tutkia pelimoottorien tarjoaman reaaliaikaisen renderöinnin hyötyjä sekä vaikutusta nykyiseen animaatioprosessiin. Työssä keskityttiin 3D-tietokoneanimaation tekniikoiden kehittymiseen, yleisen ...
Hahmon liikkeenkaappaus videokuvasta : tutkimus Plask -ohjelmiston käytöstä peliteollisuutta varten
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Plask-ohjelmiston käyttöä peliteollisuuden tarpeita varten. Plaskin avulla videolla näkyvän henkilön liikkeen voi tallentaa digitaaliseen muotoon. Työ tehtiin toimeksiantona Pixtell ...
3D-malli Unreal Engine -pelimoottorissa
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka luoda toimivia 3D-malleja Unreal Engine -pelimoottoriin. Tutkimus suoritetaan Unreal Engine 4:n näkökulmasta, mutta monet asiat pätevät myös muihin pelimoottoreihin ja ...
Pelifysiikat Unreal Enginessä
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Unreal Engine pelimoottorin pelifysiikka ominaisuuksia ja todeta optimaalisin tapa käyttää niitä opinnäytetyön toimeksiantajan kontekstissa eli avoimen maailman videopelissä, jossa ...
Kasvojen animointiprosessin automatisointi
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja luoda ohje kasvoanimaation työvaiheet luomisesta ja käyttämisestä pelimoottorissa. Kasvoanimaatiossa käytetään puheesta luotua ääniraitaa, jonka avulla luodaan pohja puheanimaat ...
Vaatteiden 3D-mallintaminen : case: Farkut Last Drop -peliin
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tapaa luoda vaatteita videopelikäyttöön 3D-mallintamalla mahdollisimman kustannustehokkaasti. Työssä koko mallinnusprosessia tutkittiin Blender-mallinnusohjelman näkökulmasta ja mallinnettu ...
Tyylitellyn videopelikohtauksen luominen
(2024)
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten toteutetaan tiettyä tyyliä mukaileva välianimaatio videopeliin. Työn toimeksiantajana oli Pixtell Oy.
Työssä tehtiin välianimaatio Unreal Engine 5 -kehitysympäristössä. Välianimaation ...