Haku
Viitteet 1-10 / 41
Konsumentens attityd till hållbar klädkonsumtion
(2021)
Under de senaste 20 åren har modeindustrin förändrats med att börja massproducera, öka kollektioner per säsong och återförsäljare tvingats hålla låga kostnader men leverera snabbt och effektivt. Som resultat har konsumenterna ...
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Vad driver en konsument att köpa en premium elbil? Case: Tesla i Finland
(2019)
Detta examensarbete grundar sig på en kvantitativ enkätstudie och avgränsar sig till Tesla-ägare i Finland. Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer och egenskaper som driver en konsument att välja en elbil framom ...
Framtidens digitala dagligvaruhandel - Attityder kring näthandeln av livsmedel : En studie om coronapandemins inverkan på näthandeln av livsmedel
(2021)
Rekordmånga finländare klassificeras idag som e-handelskonsumenter. Näthandeln sprider sig till handeln av dagligvaror och det blir normalare att näthandla sina matinköp. Syftet av detta arbete är att undersöka vilken ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Miljömärken och deras effekt på konsumenternas köpbeslut av kläder
(2019)
Denna kvalitativa forskning söker svar på frågan "påverkar ett miljömärke konsumentens köpbeslut vid köp av kläder?”. Syftet med studien är att studera miljömärken inom klädindustrin och undersöka om de påverkar på ...
Covid-19 pandemins konsekvenser på hotellverksamheten i Helsingforsregionen
(2021)
Hotellbranschen har påverkats enormt av Covid-19 pandemin både i hela världen och i Finland. På grund av pandemin, har Finlands och Nyland gränser stängts samt att tuffa restriktioner tagits i bruk i hela landet. Hotellen ...
Varför köper vi Muminmuggar?: En kvantitativ undersökning om köpbeteendet vid köp av Muminmuggar
(2020)
Syftet med forskningen är att ta reda på orsakerna till att vi köper Muminmuggar. Muminmuggarna är populära och finns i de flesta hem, därför ville jag ta reda på varför vi köper dem. Forskningsfrågorna var varför köper ...
Vilka faktorer påverkar konsumentens val av fastighetsförmedling?
(2020)
Detta arbete är en undersökning om konsumenters preferenser vid val av fastighetsförmedling. Målgruppen för undersökningen är personer som varit i kontakt
med en fastighetsförmedling. I en enkät tillfrågas vilka faktorer ...
Kundundersökning om val av mataffär i ett köpcentrum : Case affär X
(2019)
I köpcentrumet Y har konsumenterna möjligheten att välja mellan tre mataffärer ifrån de tre största affärskedjorna i Finland. Det här examensarbetet gjordes som ett uppdrag av butikschefen för en av dessa affärer för att ...