Haku
Viitteet 1-10 / 18
Förskolebarns reflektioner kring coronapandemin 2020-2021 : En kvalitativ studie ut barnets perspektiv
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete från Esbo stad och är en del av projektet ”Nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att belysa barns känslor och upplevelser om pandemin och åtgärder samt lyfta en röst i ...
Bristfällig tillhörighet i en gemenskap - Konsekvenser för barn som stannat hemma under pandemin
(2021)
Detta lärdomsprov är ett samarbete mellan Arcada och Esbo stad. Lärdomsprovet är skrivet under projektet ”Nordiskt perspektiv” och under temat pandemi. Syftet med detta arbete var att studera vad bristfällig tillhörighet ...
Hur den småbarnspedagogiska verksamheten kan stöda barns socioemotionella utveckling och delaktighet i åldern 3-5 : En litteraturstudie
(2024)
Syftet med detta lärdomsprov är att öka medvetenheten och kunskapen kring vikten av delaktighet samt hur samspel med andra främjar den socioemotionella utvecklingen. Arbetet fokuserar på barn i 3–5 års ålder. Detta lärdomsprov ...
Hur fungerade småbarnspedagogiken på distans under coronaviruspandemin? : En studie ur vårdnadshavarnas synvinkel
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Esbo Stad och är en del av projektet “nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att få en fördjupad förståelse om småbarnspedagogikens verksamhet under coronaviruspandemin ...
Samarbetet mellan småbarnspedagoger och vårdnadshavare vars barn deltog på distans i småbarnspedagogisk verksamhet under pandemitiden 2020
(2021)
Under våren 2020 utvecklades den avvikande pandemitiden, vilken sedan dess har varit ett aktuellt fenomen. Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Esbo Stad och är en del av projekt ”Nordiskt perspektiv”. Syftet ...
"Låt oss stiga in i böckernas värld": En intervjustudie om högläsning inom småbarnspedagogiken.
(2020)
Högläsning fungerar som gynnsamma situationer för språkutvecklingen. Eftersom högläsning påverkar barnets ordförråd positivt (Svensson, 1998, s. 139)
Examensarbetet är ett beställningsarbete av Esbo Stad med målet att ...
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Stöda familjen och främja vårdnadshavarnas delaktighet inom småbarnspedagogiken
(2024)
Detta verksamhetsinriktade examensarbetes syfte är att utveckla ett arbetsverktyg, en affisch, för pedagoger inom småbarnspedagogiken. Med pedagoger menas de professionella som arbetar inom småbarnspedagogiken med olika ...
Stödjande av barnets socioemotionella utveckling och betydelsen av kompisrelationer inom småbarnspedagogiken : En litteraturstudie
(2024)
Syftet med detta arbete är att öka kunskap och förståelse kring hur pedagoger kan stödja vänskapsrelationer samt främja delaktigheten inom småbarnspedagogiken. Frågeställningen för lärdomsprovet är: ”Hur kan pedagoger ...
Utomhuspedagogik - En aktivitetshandbok för pedagoger inom småbarnspedagogiken
(2022)
Detta examensarbete är ett verksamhetsinriktat arbete med produktutveckling som metod. Arbetet behandlar leken som grund för utveckling och lärande med fokus på utomhuspedagogik. Arbetet är ett beställningsarbete av ...