Haku
Viitteet 1-10 / 20
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Konsumentens erfarenheter av riktad annonsering i Finland
(2020)
Syftet med arbetet var en kartläggning av konsumenters erfarenheter och känslor gällande riktad annonsering på nätet i Finland. Riktad annonsering sker då programmatiska processer riktar annonser till lämpliga mottagare ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...
Unga manliga konsumenters uppfattningar om kosmetikmarknadsföring
(2021)
Denna studie behandlar forskningsfrågan hur manliga konsumenter uppfattar kosmetikmarknadsföring för män. I dagens läge, är det allt svårare att bryta sig in i kosmetikaindustrin och konkurrensen är hård och därför är det ...
Marknadsföring med Instagram som verktyg: En bildanalytisk undersökning om vad som visuellt väcker konsumenternas intresse
(2020)
Utifrån ett företagsperspektiv har digital marknadsföring format nya utmaningar. Den lätta tillgängligheten och svagare kontrollbarheten tvingar företag att stå ut. Instagram är en av de populäraste plattformarna, som kan ...
Förändringar i två mediebyråkunders marknadsföringsplaner på grund av Covid-19
(2021)
I och med Covid-19 pandemin hamnade många företag tänka om sina marknadsförings-planer. I detta slutarbete undersöks hur två kunder hos en marknadsföringsbyrå har ändrat sina satsningar och marknadsföringsplaner under åren ...
Marknadsföring av Multi-Ingredient Pre Workout kosttillskott i Finland
(2021)
Detta examensarbete utfördes med avsikt att undersöka hur en specifik kategori av kosttillskott borde marknadsföras inom den Finländska marknaden. Produktkategorin som undersöktes heter ”Multi Ingredient Pre Workout ...
Miljövänliga och lönsamma marknadsföringsmaterial i alkoholbranschen. Case: Interbrands Wines & Spirits Oy.
(2023)
Interbrands Wines & Spirits Oy är ett finskt bolag, vars verksamhetsområde är import, export, försäljning och marknadsföring av alkoholhaltiga drycker, och de har en omfattande produktportfölj med allt från starksprit till ...
Google företags profiler ur ett konsumentperspektiv
(2022)
Google företags profil är ett kostnadsfritt verktyg som hjälper företag att synas då konsumenterna söker på lokala tjänster i Google och Google Kartor. Det fungerar som ett digitalt skyltfönster genom att förmedla aktuell ...