Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bronto Run Mobile Game for Android: mobile game

Hannula, Jere-Joel (2021)

 
Avaa tiedosto
Jere_Hannula_Bronto_Run_Mobile_Game_for_Android.pdf (665.4Kt)
Lataukset: 


Hannula, Jere-Joel
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112321350
Tiivistelmä
The purpose of this thesis was to use the Unity game engine software to produce a working game for Android devices and publish the game at Google Play Store.

The thesis goes through the tools used in the project, and how to setup the Android working environment. The later section of the thesis tackles on the methods for creating each section of the game and gives an insight for code examples found in screenshots. At the end there is the link to the game itself where the results can be seen.

In conclusion, developing a mobile a game using the Unity game engine software can produce working Android games, using the C# language, art assets and sound effects.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Game Development in Unity : Game Production, Game Mechanics and the Effects of Gaming 

    Dansie, Jason (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
    The goal of this thesis is to examine how video games are designed and to see how differ-ent game mechanics work and how to use them in the development of a game, as well as examine what are both the positive and negative ...
  • Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine 

    Korhola, Samuli (2020)
    The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience. This thesis presents ...
  • ”WE WANT A 3D GAME” : Customer expectations for the games company when buying a serious game 

    Sorppanen, Mikko (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
    All digital games are not used for entertainment. Some of them can also be used for non-entertainment purposes and these games are called serious games. This thesis is carried out in co-operation with one Finnish games ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste