Tiktok as a marketing tool for a small company
Tuononen, Joona; Zulu, Thabo (2021)
Tuononen, Joona
Zulu, Thabo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421431
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421431
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Tiktokin käyttöä pienen yrityksen markkinoinnin työkaluna. Tiktok on nykypäivän nopeimmin kasvava sosiaalisen median alusta, jolla on satoja miljoonia päivittäisiä käyttäjiä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, voisimmeko Tiktokia käyttää menestyksekkäästi markkinoinnin työkaluna ja nähdä, onko menestyksellä yhteyttä myyntiin. Yhdessä sen kanssa halusimme nähdä, kuinka paljon huomiota alustalle voitaisiin luoda eri tekniikoita käyttämällä. Perustimme sosiaalisen median markkinoinnin tutkimuksemme siihen, kuinka tehokasta sisältömarkkinointi voi olla.
Tämä tutkimus osoitti, että pystyimme rakentamaan yleisöä ja huomiota Tiktokkiin, mutta emme voineet arvioida tämän vaikutusta myyntiin myyntivolyymien ollessa alhaiset. Päättelemme, että jatkamalla sisällön tekemistä Tiktokissa, yritys voi saada hyödyllisempiä tuloksia, ja suosittelemme yritystä jatkamaan materiaalin julkaisemista Tiktokissa.
Tämä tutkimus osoitti, että pystyimme rakentamaan yleisöä ja huomiota Tiktokkiin, mutta emme voineet arvioida tämän vaikutusta myyntiin myyntivolyymien ollessa alhaiset. Päättelemme, että jatkamalla sisällön tekemistä Tiktokissa, yritys voi saada hyödyllisempiä tuloksia, ja suosittelemme yritystä jatkamaan materiaalin julkaisemista Tiktokissa.