Viimeksi lisätyt Metropolia Ammattikorkeakoulu
Viitteet 10591-10605 / 33980
-
Teräsliitosten algoritmiavusteinen mallintaminen
(2021)Tämän insinöörityön tavoitteena oli tutkia erilaisten teräsliitosten asetuksia, automatiikkaa sekä yleistä toimintaa Tekla Structures ja Grasshopper -mallinnusohjelmien välillä. Työ toteutettiin A-Insinöörit Suunnittelu ... -
Maanvastaanottojärjestelmän kehitystyö
(2021)Tämä opinnäytetyö on tehty Espoon kaupungille. Espoon maanvastaanottopaikalle kehitettiin uusi materiaalien vastaanotto- ja hallintajärjestelmä, jonka tarkoitus oli korvata edellinen järjestelmä, koska edellisen toimittajan ... -
Tuotteen elinkaaren hallintasovelluksen jatkokehitys
(2021)Insinöörityön aiheena oli tuotteen elinkaarenhallintasovellukset ja toimeksiantajana oli suomalainen informaatioteknologian alan yritys. Aihetta tutkittiin jatkokehityskohteiden määrittelemiseksi ja taustatietojen ... -
Työnaikaisen lämmitystarpeen optimointi asuinkerrostalokohteessa
(2021)Tässä insinöörityössä tutkittiin työnaikaisen lämmityksen optimointia asuinkerrostalokohteessa. Työ tehtiin Lujatalo Oy:lle. Työn tavoitteena oli perehtyä työnaikaiseen lämmittämiseen ja löytää sellainen lämmitysratkaisu, ... -
Rakennetyyppien vaikutus julkisivujen kuntotutkimuksessa
(2021)Opinnäytetyön aiheena on erilaisten rakenteiden vaikutus julkisivujen ja parvekkeiden kuntotutkimukseen. RTC Vahanen Turku Oy:llä on tarve päivittää julkisivujen ja parvekkeiden kuntotutkimusraporttien mallipohjia. Tämä ... -
Koronapandemian vaikutukset kuluttajien ostokäyttäytymiseen
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut koronapandemian myötä. Työssä keskityttiin lähinnä Suomen markkinoihin ja erityisesti käyttötavaratuotteisiin. Työssä pyrittiin ... -
Hankeviestinnän käsikirja
Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. OIVA-sarja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2021)Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan merkitys osana ammattikorkeakoulun perustoimintaa kasvaa jatkuvasti, ja toimintaan kohdistuu yhä suurempia odotuksia ja vaatimuksia. Vaikuttavan toiminnan tueksi tarvitsemme ... -
Lonkkamurtumapotilaan hoitotyö : kuvaileva kirjallisuuskatsaus
(2021)Lonkkamurtumien yleisyyden lisääntyminen väestön ikääntymisen sekä osteoporoosin tasaisen kasvun myötä on ollut tärkeää tarkastella hoitomuotoja, joilla voidaan minimoida lonkkamurtumien aiheuttamia terveydellisiä haasteita. ... -
Implementation of Product Resourcing in an Employee Scheduling System
(2021)This thesis explores how to support product resourcing by expanding an enterprise resource planning system’s employee scheduling feature. The purpose of the work is to discuss the steps and challenges faced when implementing ... -
Kaukolämpöverkon huonot jäähdyttäjät
(2021)Insinöörityössä kartoitettiin Helenin kaukolämpöverkossa olevat huonosti jäähdyttävät kohteet. Tavoitteena oli päästä kiinni kohteisiin, joissa on huono jäähtymä, ja täten tiedottaa asiakkaita tilanteesta sekä mahdollistaa ... -
Sukellusonnettomuudet : itseopiskelumateriaali ensihoitajaopiskelijoille
(2021)Tämän opinnäytetyön idea syntyi Metropolia Ammattikorkeakoululta. Työmme tarkoituksena oli tuottaa ensihoidon opiskelijoille itseoppimismateriaali sukellusonnettomuuksista ja potilaiden hoidosta ensihoidon näkökulmasta. ... -
Changing the Negative Views on Child Protective Services within Daycares in Finland
(2021)This functional thesis is based on creating an information session package. The information session was created to strengthening the relationship between child protection services, daycare staff, and daycare families, as ... -
Rintasyöpäpotilaan elämänlaatuun vaikuttavia tekijöitä rinnan poiston jälkeen : kirjallisuuskatsaus
(2021)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa kuvaileva kirjallisuuskatsaus naispuolisen rintasyöpäpotilaan elämänlaatuun vaikuttavista tekijöistä rinnan poiston jälkeen. Tavoitteena oli lisätä tietoa rintasyöpäpotilaan elämänlaatuun ... -
Asiakaskokemus osana toimintajärjestelmää
(2021)Asiakaskokemuksella tarkoitetaan tunnetta tai mielikuvaa, joka asiakkaalle syntyy kohtaamisesta yrityksen palveluiden, kanavien tai edustajien kanssa. Asiakaskokemuksella on monia ominaispiirteitä, kuten aika, kosketuspisteiden ... -
Omakoti-huolenpitosopimuksen kehittäminen
(2021)Tämä opinnäytetyö tehtiin Kuntotarkastaja Lintukankaan tarpeesta kehittää kuntotarkastuspalvelua. Tarkoituksena on tuoda markkinoille palvelu, jonka avulla voitaisiin antaa tukea ja neuvoa uudelle talonomistajalle myös ...