Näytä suppeat kuvailutiedot

Vaikuttajan brändin rakentaminen ja ylläpito

Hyttinen, Joonas (2025)

dc.contributor.authorHyttinen, Joonas
dc.date.accessioned2025-05-16T09:59:32Z
dc.date.available2025-05-16T09:59:32Z
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/887287
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö keskittyi Josefiina Lahtisen brändin rakentamiseen ja ylläpitoon sosiaali- sessa mediassa. Työ tutki, miten Josefiina Lahtinen, tunnettu vaikuttaja, on onnistunut luo- maan ja ylläpitämään menestyksekästä brändiä, joka vuorovaikuttaa hänen seuraajiensa kanssa. Tutkimus pyrki selvittämään, mitkä tekijät ovat olennaisia vaikuttajan brändin rakenta- misessa ja miten nämä tekijät vaikuttavat yleisön sitoutumiseen ja brändin uskollisuuteen. Opinnäytetyössä hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää, johon sisältyi teemahaastatte- luja Josefiinan itsensä, hänen yhteistyökumppaneidensa ja hänen seuraajiensa kanssa. Lisäksi tutkimuksessa analysoitiin Josefiinan sosiaalisen median sisältöä, mukaan lukien postauksia ja niiden vastaanottoa. Analyysi keskittyi aitouden, vastuullisuuden ja vuorovaikutuksen rooleihin brändin rakentamisessa. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että Josefiinan menestys brändinä perustuu hänen kykyynsä välittää autenttisuutta, elämänläheisyyttä sekä arvoja, mikä vaikuttaa muodostavan kestävän yhteyden yleisöön. Brändin rakentamisessa keskeistä on ollut johdonmukaisuus ja yleisön odo- tusten ymmärtäminen. Aitouden, omaan elämään pohjautuva autenttinen sisältö, vaikuttajan oma persoona ja sen esiin nostaminen sekä vastuullisuuden korostaminen viestinnässä on erottanut Josefiinan positiivisesti kilpailijoista ja rakentanut vahvan luottamuspohjan hänen seu- raajiensa keskuudessa. Tämä opinnäytetyö tarjoaa inspiraatiota siitä, miten digitaalisia alustoja voidaan tehokkaasti hyödyntää vaikuttajan brändin rakentamisessa. Tutkimuksssa löydettiin suosituksia siihen, mi- ten vaikuttajat voivat kehittää ja ylläpitää menestyksekästä brändiä sekä miten kaupallisten alo- jen toimijat voivat parantaa vaikuttajayhteistyönsä tuloksellisuutta. Työn tulokset ovat hyödyn- nettävissä niin akateemisissa piireissä, kuin käytännön markkinointityössä, tarjoten suuntavii- voja tehokkaaseen brändinkehitykseen ja vaikuttajamarkkinointiin.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleVaikuttajan brändin rakentaminen ja ylläpito-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2025051612438-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysobrändit-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysobrändäys-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi-
dc.subject.disciplineWellness-liiketoiminta-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p23851|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p25981|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p1490|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p4230|http://www.yso.fi/onto/yso/p24111fi
dc.rights.accessrightsRajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot